Cevap Yaz
1 Aralık 2022, 0:50 - Furkan Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 48-53-54. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 48-53-54. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 9. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53 ve 54’teki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz. 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 48-53-54. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları konusunda Hişt, Hişt! başlıklı etkinliği cevaplandırdık.

9.Sınıf Öğün Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 48-49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları Hişt, Hişt!

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları Öğün Yayınları

Metne Hazırlık

1. Çevremizi yeterince gözlemliyor muyuz? Buradan hareketle bakmakla görmek arasındaki farkı açıklayınız.
Cevap: Yeterince gözlemlediğimi düşünüyorum. Bir şeye bakmakla görmek bence farklı şeyler. Bir şeye bakarken dikkatlice bakmazsak ufak detayları göremeyiz. Yolda yürürken yanımızdan geçenlere bakarız ancak bir süre sonra yüzlerini unuturuz çünkü dikkatli bakmamışızdır. Okuldaki arkadaşlarımızın yüzünü hatırlarız çünkü dikkatli şekilde bakışıyoruz.

2. İçinde bulunduğunuz ruh hâli, doğaya bakış açınızı değiştirir mi? Neden?
Cevap: Hayır değiştirmez. Mutluda olsam, mutsuzda olsam doğa bana her zaman huzur verir. Bu konuda doğanın bir suçu olamaz. Doğa insanlara ve diğer canlılara ev sahipliği yapar.

3. Hikâye yazarken anlatılan olayların zamanını durdurmak mümkün müdür? Açıklayınız.
Cevap: Yazar Hikaye yazarken tamamen özgürdür. İsterse zamanı durdurabilir, isterse zamanı geriye alabilir veya zamanı atlayabilir. Bu tamamen yazarın hayal gücüne bağlı bir şeydir.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Öğün Yayınları

Metni Anlama ve Çözümleme

1. Yazar, “hişt” sesini ilk defa ne zaman duymuştur ve bu sese yazarın tepkisi ne olmuştur?
Cevap: Yazar “hişt” sesini ilk kez evden sinirli bir şekilde çıkıp yürürken duymuştur. Yazar bu sesi duyduktan sonra korkmuş ve nerden geldiğini merak etmiştir.


2. Hişt, Hişt!.. metninde kahramanların ruh hâli ile zaman ve mekân arasında bir ilişki bulunup bulunmadığını belirleyiniz.
Cevap: Kahramanların ruh ali ile mekan arasında bir ilişki vardır. Örneğin mekan ıssız bir yol olduğu zaman kahramanlar doğal olarak korkmaktadırlar.


3. Okuduğunuz hikâyede belli bir olay örgüsü ve gerilim unsurları, düğümler var mı? Bu durumun sebebini açıklayınız.
Cevap: Hayır yoktur. Çünkü bu bir olay hikayesi değil durum hikyaesidir. 


4. Metinde birden fazla anlatıcı ve bakış açısının bulunup bulunmadığını saptayınız.
Cevap: Kişi Anlatıcı ve Kahraman Bakış Açıları kullanılmıştır.


5. Metinde hangi anlatım biçim ve tekniklerinin kullanıldığını belirleyiniz.
Cevap:

Anlatım Biçimleri: Öyküleme ve Betimleme
Anlatım Teknikleri: Anlatma, Gösterme, İç Diyalog


6. Okuduğunuz metnin yazarın ünlü eserlerinden birisi olduğunu dikkate alarak yazarın biyografisinden hareketle yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendiriniz. Metnin yazarın tanınmasına katkısını belirtiniz.
Cevap: Yazar Durum Hikyesinde, Türk Edebiyatı’nın en büyük isimlerindendir. Durum Hikyesi’nin temsilcisi olarak bilinir. Hikaye içerisinde olaylara pek yer verilmemiş ve durumlar anlatılmış. Karakterlerin düşünceleri pek yansıtılmamıştı.


1. Etkinlik

Bu metinden hareketle “Hikâyenin konusu ne olmalıdır?” sorusunu sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Bence bu metne göre hikayenin konusu insan olmalıdır. Metin içerisinde insana pek fazla yer verilmiştir.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Öğün Yayınları

2. Etkinlik

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Öğün Yayınları Sayfa 54 Ders Kitabı Cevapları

Yukarıdaki tabloda verilen bakış açılarının karşısına Garaz ve Hişt, Hişt!.. adlı metinlerden örnek birer cümle yazınız.


3. Etkinlik

Metinde geçen açık ve örtük iletileri belirleyiniz. Bunları içinde yaşadığınız topluma göre yorumlayınız.
Cevap: Her çocuk ailesine göre büyür. Her çocuk masumdur onu iyi yada kötü olarak yetiştirenler aileleridir. Bir çocuk çok efendi ve iyi davranışlar sergiliyorsa ailesinin ona verdiği terbiye sayesindedir. 

Eğer ki bir çocuk edepsiz davranışlar sergileyip saygısızca davranıyorsa ailesinin ona eğitim vermemesinden ve doğru yolu göstermemesinden dolayı kaynaklanıyordur.


Açık iletiler

  • Alışkanlıklar zaman içerisinde edinilir.
  • Alışkanlıklardan kolay kolay vazgeçemeyiz.

Örtük iletiler

  • Çocuk yetiştirirken erdemli ve doğru davranışlar öğretmeliyiz.
  • Bir çocuğun eğitimi ailede başlar.
  • Ağaç yaş iken eğilir.

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 48-53-54. Sayfa Cevapları Öğün Yayınları 2023-2024

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.