9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 84-92-93-94. Sayfa Cevapları Ödev Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Mohaç Türküsü Metni konusunun bulunduğu 9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 84-92-93-94 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Kahramanlık temalı şiirler okuduğunuzda veya dinlediğinizde neler hissediyorsunuz
Cevap: Güzel yazılmış bir kahramanlık temalı şiir dinlerken veya okurken tüylerim diken diken olur, göğsüm kabarır ve konusuna göre bazı durumlarda çok gururlanırım.
2. Ahmet Kutsi Tecer’in şiirinden esinlenerek aşağıdaki tabloda ilgili bölüme bir hikâye yazınız.
Cevap: Ailesinin ve köyünün zor zamanlar geçirdiği bir vakitte Ali, ailesine bakabilmek için köyünden ayrılarak en yakındaki şehir merkezine gider ve hamallık yapmaya başlar. Ali, bir gün, bir hafta, bir ay, bir yıl demeden çalışır, didinir ve gurbette ailesinin hasretiyle yaşamaya alışır.
Ali’nin durumundan haberdar olan çevredekiler ona yardım etmekten bi’halde kendi başına bırakmış, ötekileştirerek uzak durmuşlardır. Ali ailesi uğruna her şeyi sineye çeker, patronuna yaranmaya çalışırken kendi gururundan ezdirir. Her sırtına aldığı yükte zorlandığında ailesi aklına gelir ve bir haykırışla yükü kaldırırmış. Bilir ki bu yükü kaldıramazsa ailesi daha büyük bir yükün altında ezilecektir. Yıllar yıllar böyle çalışan Ali, ailesinin vefat haberini aldıktan sonra tek bir torba dahi kaldıramaz olmuştur.
3. Aşağıdaki dizelerin sizde uyandırdığı çağrışımları karşılarına yazınız.
Ahmet Muhip Dıranas, Şiirler → Bir sevgiliye karşı mükemmel bir uyumluluk içerisinde aşık olduğunu dile getiriyor.
Cemal Süreya, Üstü Kalsın → Özlem, hasret duygularını anlatıyor.
Mehmet Nuri Parmaksız, Kelebek Ömrü → Yaşamın kısa ve aldatmacalı olduğunu, ölümün acı verici bir gerçek olduğu anlatılmıştır.
Aşağıdaki dizelerle söz sanatlarını eşleştiriniz
1. Aşağıdaki dizelerde geçen edebî sanatları bulup açıklayınız.
Rıza Tevfik Bölükbaşı, Serâb-ı Ömrüm ve Diğer Şiirleri: Tezat/Zıtlık (var-yok)
Ziya Osman Saba, Geçen Zaman: Konuşturma Sanatı/İntak (Selviler bir şey sorar.)
Behçet Necatigil, Şiirleri – Bütün Yapıtları: Kişileştirme/Teşhis Sanatı (Gece vakti ev uyur…)
2. Mohaç Türküsü adlı şiirdeki imgelerin anlamlarını aşağıdaki tabloya yazınız.
Zaferin koynu → Başarılı bir savaşın galibiyeti
Bahçe → Ulus, Ülke
Kanatlı → At üstünde çarpışan askerler
Parlattığı gün → Zafer günü
3. Mohaç Türküsü adlı şiirdeki söyleyici ile hitap edilen kişiler arasındaki ilişkiyi belirleyiniz.
Cevap: Mohaç Türküsü’nde coşkulu şekilde hitap eden söyleyici şairin kendisidir. Şair, tüm ulusa seslenerek onların kahramanlık ve heyecan duygularını harekete geçirmeye çalışmıştır.
4. Mohaç Türküsü adlı şiirde şairin “biz” sözüyle kastettiği kimlerdir? Açıklayınız.
Cevap: Mohaç Türküsü’nde bahsedilen biz ifadesi bir topluluğu daha doğrusu tüm ulusu simgelemektedir
5. Mohaç Türküsü adlı şiirin, şairin hayatı ve görüşleriyle ilişkisini belirtiniz
Cevap: Yahya Kemal Beyatlı Osmanlı tarihine büyük ilgi duymuş başarılı bir şairdir. Mohaç Muharebesi de Osmanlı’nın en büyük zaferlerinden birisi olduğundan ötürü şair, şiirini yazarken bu düşüncelerin etkisinde kalmış olabilir.
Mohaç Türküsü adlı metnin temasını, ahenk ve yapı unsurlarını belirleyerek aşağıdaki tabloda ilgili yerlere yazınız.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.