7.Sınıf Matematik Ders Kitabı 235-236. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin liseye hazırlık sınavı sürecinde en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 6. Ünite Değerlendirmesi konusunun bulunduğu 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 235-236 Cevapları konusunu paylaştık. 6. Ünite Değerlendirmesi konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Yandaki çizgi grafiğinde, iki farklı barajın, her yılın ocak ayındaki doluluk oranları verilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız
a. Hangi yıllarda barajların doluluk oranları eşittir?
Cevap: 2015 ve 2017 yılında eşittir.
b. 2016 yılında B ile A barajlarının doluluk oranları arasındaki fark yüzde kaçtır?
Cevap: 100 – 75 = %25
c. A barajının doluluk oranı, hangi yıl en yüksek seviyededir?
Cevap: 2017 yılında en yüksektir.
ç. B barajının doluluk oranı, hangi yıl en düşük seviyededir?
Cevap: 2016 yılında en düşüktür.
2. Bir sağlık merkezinde, günlük en fazla 100 hasta muayene edilmektedir. Sağlık merkezinde 19 gün boyunca günlük muayene edilen hasta sayıları, sırasıyla yukarıda verilmiştir. Sağlık merkezinde muayene edilen hasta sayıları değerlendirilirken veri grubunun aritmetik ortalaması, tepe değeri ve ortancasından hangisinin kullanılması daha uygun olur? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Veri grubunda olan sayılar ortada kümelendiği için muayene edilen hastaların sayısını ortanca ile değerlendirmek daha uygun olacaktır.
3. Yandaki sütun grafiğinde, bir kırtasiyedeki silgilerin renkleri ve sayıları belirtilmiştir. Grafikteki verileri, uygun olan başka bir grafikle gösteriniz
Cevap: 450 + 350 + 250 + 400 + 350 = 1800
Mavi;
350 x°
1800 360°
1800x = 350 . 360
5x = 350
x = 70°
Yeşil;
250 x°
1800 360°
1800x = 250 . 360
5x = 250
x = 50°
Beyaz;
400 x°
1800 360°
1800x = 400 . 360
5x = 400
x = 80°
Kırmızı;
450 x°
1800 360°
1800x = 450 . 360
5x = 450
x = 90°
Mor;
350 x°
1800 360°
1800x = 350 . 360
5x = 350
x = 70°
4. 15 gün boyunca yapılan fidan dikme kampanyasında öğrencilerin günlük diktiği fidan sayıları, yukarıdaki kutucukta verilmiştir. Fidan sayıları ile oluşturulan bir veri grubunun aritmetik ortalamasını, tepe değerini ve ortancasını bulunuz.
Cevap:
Aritmetik Ortalaması → 120 + 110 + 105 + 85 + 80 + 140 + 120 + 135 + 150 + 50 + 120 + 110 + 100 + 100 + 110 = 1635 ÷ 15 = 109
Tepe değeri (en çok tekrar eden sayı) → 110, 120
Ortancası → 50, 80, 85, 100, 100, 105, 110, 110, 110, 120, 120, 120, 135, 140, 150 (Ortancası 110)
5. Bir tarlada üretilen ürünlerin %25’i buğday, %40’ı arpa, %10’u mısır, kalanı da çavdardır. Tarlada üretilen ürünleri belirten bir daire grafiği oluşturunuz ve daire grafiğini yorumlayınız.
Cevap:
25 + 40 + 10 = 75
100 – 75 = 25 Çavdar
Buğday;
25 x°
100 360°
100x = 25 . 360
4x = 360
x = 90°
Arpa;
40 x°
100 360°
100x = 40 . 360
x = 36 . 4
x = 144°
Mısır;
10 x°
100 360°
100x = 10 . 360
x = 36°
Çavdar;
25 x°
100 360°
100x = 25 . 360
4x = 360
x = 90°
6. Yandaki daire grafiğinde, bir bahçede bulunan meyve ağaçları belirtilmiştir. Bahçede toplam 400 ağaç olduğuna göre;
a. Kaç şeftali ağacı vardır?
Cevap:
360 400
90 x
360 x = 90 . 400
4x = 400
x = 100
b. Ayva ağaçlarının sayısı, tüm ağaçların sayısının yüzde kaçıdır?
Cevap:
400 %100
160 %x
400 x = 160 . 100
4x = 160
x = %40
c. Kaç armut ağacı vardır?
Cevap:
54 x
360 400
360x = 54 . 400
x = 60
ç. Ayva ile kayısı ağaçlarının sayıları oranı kaçtır?
Cevap:
Ayva;
144 x
360 400
360x = 144 . 400
x = 40 . 4
x = 160
Kayısı;
36 x
360 400
360x = 36 . 400
x = 40
Ayva ağacının kayısı ağacına oranı → 160 ÷ 40 = 4 olur.
7. Yandaki yapının üstten, sağdan, soldan, önden ve arkadan iki boyutlu görünümlerini kareli kâğıda çiziniz. Çizimlerden simetrik olanları belirleyiniz
Cevap:
8. Üstten, sağdan, soldan, önden ve arkadan iki boyutlu görünümleri yukarıdaki kareli kâğıtta verilen yapıyı oluşturunuz. Oluşturduğunuz yapıyı izometrik kâğıda çiziniz.
Cevap:
7.Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 235-236. Sayfa, 6. Ünite Değerlendirmesi 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Matematik sınavından önce oğluma burada bulunan soruları çözdürüyorum. Bu sayede sınavlarına daha kolay hazırlanmış oluyor.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.