Oğuz Ata Boy Boyladı Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Oğuz Ata Boy Boyladı metnine ait etkinliklerin bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1.Destan hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Tarihte önemli olaylar sonucunda hayali unsurlar da barındırarak yazılan şiir halinde yazılardır.
2.Başlığından hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metinde Oğuz Ata ve çocuklarından bahsediliyor olabilir.
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerinin anlamını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlüğünüze yazmayı unutmayınız.
Cevap:
Kocamak: Yaşı ilerlemiş kişi.
Ulak: Haber götüren kişi.
Otağ: Büyük, gösterişli çadır.
b. Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız. Bu cümleleri aşağıya yazınız.
Cevap:
Buyruk vermek: Yapmamız gerekenler için buyruk verdi.
Mahcup olmak: Yemeği dökünce çok mahcup oldum.
Metnin ana düşüncesini belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin ana düşüncesi birlik ve beraberlik içinde olmamız gerektiğidir.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Oğuz Ata’nın buyruğunu dört bir yana kimler haber verdi?
Cevap: Oğuz Ata’nın buyruğunu dört bir yana ulaklar haber verdi.
2. Dağ Han neden mahcup oldu?
Cevap: Dağ Han 24 oku kıramadığı için mahcup oldu.
3. Oğuz Ata’nın anlatmak istediği neydi?
Cevap: Oğuz Ata’nın anlatmak istediği birlik ve beraberlik içerisinde olduğumuzda kimsenin bizi yıkamayacağıdır.
4. Oğuz Ata’dan sonra yerini kim alacaktı?
Cevap: Oğuz Ata’dan sonra yerini oğlu Gün Han alacaktı.
5. Oğuz Ata nasıl biriydi?
Cevap: Oğuz Ata birlik ve beraberliğe önem veren adaletli biriymiş.
6. Oğuzların kuruluşu nasıl tamamlandı?
Cevap: Oğuzların kuruluşu; Oğuz Ata’nın 6 oğlu ve oğullarının 4 oğlu olduğunda tamamlanmıştır.
Aşağıya, metne uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap:
Metinde geçen “Asla özünüzü unutmayın.” sözü ile anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.
Cevap: Bu sözle benliğimizi, özümüzü, bizi biz yapan değerleri unutmamamız gerektiği anlatılmaktadır.
Noktalı yerlere uygun kelimeler yazarak metinle ilgili zihin haritası oluşturunuz.
Cevap:
“Oğuz Ata konuşmaya başladığında herkes sustu ve dikkatle onu dinlemeye başladı.” cümlesinden hareketle Oğuz Ata’yı dinleyenler dinleme kurallarından hangilerine uygun davranmıştır? Dinleme kurallarından üç tanesini aşağıya yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki paragrafta kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.
Cevap:
Oğuz halkının sorunlarına çare (,) dertlerine derman bulurdu Korkut Ata (.) Ona danışmadan bir iş tutmaz (,) onun dediğinden dışarı çıkmaz (-)
dı Oğuz halkı (.) Korkut Ata (,) öğütler verirdi Oğuz halkına (,) akıl verirdi (,) yol gösterirdi (.) Yalana (,) dolana (,) haksızlığa karşı çıkardı (,) İyinin (,) güzelin yanında olurdu hep (.)
a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimeleri inceleyiniz. Bu kelimelerin cümlelere kattığı anlam hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Altı çizili kelimeler cümlede anlatılmak istenen şeyin pekiştirilmesini ve yoğun olduğunu anlatmak için kullanılmışlar.
b. Aşağıdaki pekiştirmeli kelimeleri, yazımlarına dikkat ederek cümle içinde kullanınız. Cümlelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap:
Görseldeki öğrencilerin “Bir milletin birlik ve beraberliği neye bağlıdır?” sorusunun yanıtı hakkında neler konuşuyor olabileceklerini tahmin ediniz. Bu öğrenciler arasında geçebilecek konuşmayı, uygun noktalama işaretlerini kullanarak aşağıya yazınız.
Cevap: Öğrenciler kendi arasında; bir milletin birlik ve beraberliğinin bayrağına, marşına, özgürlüğüne, refahına bağlı olduğunu konuşuyor olabilir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Çok güzel elleririne sağlık tam 4 yıldır sizinleyim tempo devam hiç bitmesin…
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.