Sakız Ağacı Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169-170-171-172-173-174 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler beslenme şekilleri, türleri, cinsleri ve yaşama şekilleridir.
2. Adlarını bildiğiniz bitki türleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen kelimeleri, ipuçlarından yararlanarak bulmacaya yazınız.
Cevap:
Metinde geçen aşağıdaki kelimenin ve kelime gruplarının anlamını öğreniniz. Bu kelime gruplarının metnin anlamına etkisini açıklayınız.
Cevap: Bu kelimeler metnin anlamını güçlendirerek zenginleştirmiştir.
Bot atmak: Uzamak.
Böbürlenmek: Övünmek.
Yüz vermek: Şımartmak, fazla ilgi göstermek.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kavakların arasında beliren şey neymiş?
Cevap: Kavakların arasında beliren şey filizmiş.
2. Kavaklar ve fidanda yıllar içinde hangi değişiklikler olmuş?
Cevap: Kavaklar ve fidanda yıllar içinde boy atmış ve büyümüşler.
3. Fidan, kavaklara kendisini dışlamamaları için neler söylemiş?
Cevap: ” Biliyorum sizden farklı görüntüm ama sizinle aynı havayı soluyor aynı suyu içiyorum yabancı davranıp dışlamayın beni” demiştir.
4. Yaşlı kavak, fidanın kendisini kabullenmeleri isteğine nasıl bir cevap vermiş?
Cevap: ” Sen tanıdığımız hiçbir ağaca benzemiyorsun. Seni tanımıyoruz o yüzden de aramıza almıyoruz” demiştir.
5. Kavaklar, fidanın kim olduğunu ne zaman anlamışlar?
Cevap: Çiçek açıp meyve verdiğinde kokusunun havaya karışmasıyla kuşlar tanımış ve fidanlara söylemiştir.
6. Kavakların utanmasına sebep olan neymiş?
Cevap: Attıkların tohumların sakız ağacının erimiş meyvelerine yapışarak yanı başlarında filizlenmesidir.
a. Metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Kavak ağaçlarının arasında çıkan sakız fidanını tüm kavaklar dışlamışlar. Mevsimler birbirini kovalarken sakız ağacı büyüyüp meyve vermiş ve kavak ağaçları onun sakız ağacı olduğunu öğrenmişler. Yaz ayının sıcağın sakız ağacının meyveleri eriyerek toprağa düşmüş. Kavak ağaçlarının bıraktığı tohumları bu meyvelere yapışarak oralarda filizlenmiş. Bu durumu gören kavaklar sakız ağacını dışladıklarından dolayı utanarak özür dilemişler.
b. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Sakız ağacının hikayesi.
Metnin ana fikri: Farklılıklarımızı kabul etmek.
c. Metnin size ilginç gelen bölümünü ve bu bölümü neden ilginç bulduğunuzu aşağıya yazınız.
Cevap: Metinde sakız ağacının meyvelerinin eriyerek yere düşmesi ilgimi çekti.
Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Dışlanan Sakız Ağacı
Aşağıda, metinde geçen bazı cümleler verilmiştir. Bu cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.
Cevap:
Eyyy, uzun uzun ……kavaklar……. !
Biliyorum, benim ……görüntüm……… ayrı. Görüntüm farklı. Ancak ben de sizin gibi ……gövdemin……… üzerinde duruyorum. Ben de sizin gibi ……dallarındaki……… yapraklarla nefes alıyorum. O yüzden ……beni…….. dışlamayın. Bana ……..yabancıymışım……. gibi davranmayın.
a. Sakız ağacı fidanının yaşadıkları karşısında hissettiği duygular hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Sakız ağacı yaşadıkları karşısında kendini yalnız ve mutsuz hissetmiştir.
b. İnsanların benzerlik ve farklılıklarının, aralarındaki ilişkilere etkisi hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İnsanlar fiziksel ve karakter olarak birbirinden farklıdır. Farklı olduğumuz için birbirimizin güzelliklerini görürüz. Herkes aynı olsaydı kimse birbirinin güzelliğini fark etmezdi.
Aşağıdaki görselden, kelime ve kelime gruplarından yararlanarak ağaçları yok etmenin olumsuz sonuçları üzerine bilgilendirici bir metin yazınız. Yazarken olayları oluş sırasına göre aktarmayı, metnin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.
Cevap:
Aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Broşürün amacı ve hedef kitlesi hakkında arkadaşlarınızla konuşup görüşlerinizi açıklayınız.
Cevap:
Broşürün amacı: Geri dönüşümü desteklemek, çevremizi ve kaynaklarımızı korumak.
Broşürün hedef kitlesi: Tüm insanlar.
Bitkilerin korunmasına yönelik bir kampanya düzenleyeceğinizi düşününüz. Aşağıya, kampanyanızı bir bitkinin ağzından tanıtan, hayalî ögeler barındıran kısa bir reklam senaryosu yazınız.
Cevap:
Merhabalar güzel arkadaşlar. Ben papatya. Yaşama alanlarımız gittikçe kısıtlanıyor. Yaşam tutunmaya çalışıyorum ama gücüm azalmaya başladı. Yaşamak istiyorum ve yardımınıza ihtiyacım var. Yaşam savaşım olan kampanyaya katılımlarınızı bekliyorum.
Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap:
DAL
Ağacın dalları kırılmış.
Denizin dibine daldık.
KAZ
Bütün bahçeyi kazdık.
Kazlar bahçemize dadanmış.
YAZ
Tüm gün yazı yazdı.
Yazın tatile gidelim.
SAZ
Sazı çok hoş çalıyordu.
Sazlıktan geçerken köpek kovaladı.
DÜŞ
Merdivenlerden düşmüş.
Gördüğüm düşten uyanmak istemedim.
YAŞ
Kıyafetler yaş kalmış.
Yaşı 21 olmuş.
BAĞ
Üzüm bağları dama ulaşmış.
Babamla aramızdaki bağ çok güçlüdür.
GÖZ
Gözleri maviymiş.
Eşyaları dolabın gözüne koyduk.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Doğada ki varlıkları birbirinden ayıran en önemli özellik türleridir. Türlerinin ardından ise cinsiyetleri gelir. Ayrıca beslenme biçimleri ve yaşama şekilleri de ayırt edebileceğimiz diğer özelliklerindendir.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.