Cevap Yaz
14 Ağustos 2023, 10:02 - Furkan Yazdı

Yaşadıklarım ve Düşlediklerim Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA)

Yaşadıklarım ve Düşlediklerim Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yaşadıklarım ve Düşlediklerim metnine ait çalışmaların bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-175-176-177 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Yaşadıklarım ve Düşlediklerim Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA)

Yaşadıklarım ve Düşlediklerim Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 173-175-176-177 Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları ATA Yayıncılık

Hazırlık Çalışması

En beğendiğiniz hikâye ve roman yazarının adını arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından yazarın, eserlerini nasıl yazdığıyla ve yazdıklarının kendi hayatından izler taşıyıp taşımadığıyla ilgili yaptığınız araştırmalardan edindiğiniz bilgileri açıklayınız.
Cevap: En çok beğendiğim ve okuduğum hikaye yazarı Ömer Seyfettin’dir. Ömer Seyfettin’in yazdığı hikayeler akıcılığı hoş ve kendinden bir parça kattığı için her zaman ilgimi çekmiştir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları ATA Yayıncılık

1. Etkinlik

a) Metinde yer alan anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Ardından metinden hareketle bu kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin ediniz.
Cevap: 

Kement: Hayvanları boyunlarından yakalamak için atılan uzun kayış.

Ganimet: Çok değerli altın gömü

Kerpiç: Samandan, balçıktan ve çamurdan yapılmış tuğla.

İrdelemek: Düşünmek, duraksamak.


b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.
Cevap:

  • Filmdeki kovboy kaçan domuza bir kement atarak avladı.
  • Savaşta elde edilen ganimetleri eşit paylaştılar.
  • Kerpiç bir evin alçak salonuna girdik.
  • Etrafında gördüğü her şeye bakıyor, her kelimeyi irdeliyordu.

2. Etkinlik

Aşağıdaki paragrafta kişilerin, nesnelerin ya da diğer şeylerin yerini belli belirsiz tutan kelimeleri bularak altlarını çiziniz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları ATA Yayıncılık

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları ATA Yayıncılık

3. Etkinlik

Aşağıdaki kelimeleri belgisiz zamir görevinde kullanarak cümleler oluşturunuz.
Cevap: 

Odama birileri girip eşyalarımı karıştırmış.

Kimi hayvanlar avlarını öldürmeden önce saatlerce izlermiş.

Herkes bir anda gidince yalnızlığın farkına vardı.

Hepsi birden parmak kaldırıp söz hakkı istedi.

Birkaçı evden çıkıp marketin yolunu tuttu.

Bazısı çürümüş elmayı bile yiyecek kıvamdaydı.


4. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri örnekteki gibi uygun zamirlerle tamamlayınız.
Cevap: 

…Onlar…. kütüphaneye gitti.
….Biri… oyun oynayacağız
…Birkaçımız…. bütün kitapları okudu.
….Sizler… buraya gelin.
….Bazı bebekler… bu mamayı çok seviyor.


5. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Yazarın annesi, kızından bahsederken hangi örnekleri kullanmaktadır?
Cevap: “Gün olur düz duvara tırmanır, gün olur gökyüzüne kement atar” tarzında örneklerle kızından bahsetmektedir.


2. Yazar “gökyüzüne kement atmak” deyimiyle mesleğini neden örtüştürmektedir?
Cevap: Mesleğinin zorluğundan, imkansızlığına dikkat çekerek böyle bir deyim kullanmış olabilir.


3. Yazarın okurları, yazarın eserlerini yazarken yaptığı açıklamayı neden yeterli bulmamaktadır?
Cevap: Yazarın eserleriyle ilgili yaptığı açıklamayı; eserlerin yazılmadan önce, yazıldığı sırada ve yayımlandıktan sonra olup bitenleri ayrıntılarıyla bilmek istediklerinden ötürü yeteri bulmamaktadır.


4. Yazarın anıları, kitaplarına nasıl etki etmiştir?
Cevap: Yazarın anıları kitabın yazılmasını tetiklemiş ve bunu harmanlayarak öykü ile romanlara dönüştürmüştür.


5. Yazar Alkatras Cezaevi’ne gittiğinde neler yaşamıştır?
Cevap: Bu cezaevine gittiği sırada Alkatras Kuşçusu olarak isimlendirilen bir hükümlüyü görür gibi olmuştur.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları ATA Yayıncılık

6. Etkinlik

Metinle ilgili düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap:

Okuduğum metni beğendim çünkü bu öykü azimli bir başarının ve isteğin öyküsüdür.
Okuduğum metin bir insanın hayatını, biyografisini, yaşadıklarını ve tanıtımı  amacıyla yazılmış.


8. Etkinlik

“Yazar olmak ister miydiniz?” ve “Eğer yazar olmak isteseydiniz hangi türde eserler meydana getirmek isterdiniz?” sorularıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi nedenleriyle arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap: Evet yazar olmak isterdim. Yazar olsaydım bilim kurgu konulu bir roman yazmak isterdim. Bu romanda dünyanın zor zamanında uluslararası uzay istasyonunda yaşayan iki insanın arasında geçenleri anlatmak isterdim. 


9. Etkinlik

“Ebru, resim, heykel, sinema, tiyatro, edebiyat, müzik vb.” sanat dallarından birini seçiniz. Daha sonra seçtiğiniz sanat dalıyla ilgili bir bilgilendirici metin yazınız.
Cevap:

EBRU SANATI 

Ebu sanatı, Türk kağıt süsleme sanatı olarak tanımlanabilir. Ebru sanatı terapik bir özelliğe sahip olmakla beraber her ebru birbirindne farklı ve istenilse bile eşi benzeri yapılamayacak şekilde yapılır. Ebru sanatı, boya, su ve bir kağıt yardımıyla yapılır. Suyun yoğunlaştırılmasıyla üzerine damlatılan boyalara şekil verilir ve en sonunda işlem bittikten sonra suya kağıt serilip boyanın kağıda geçmesi beklenir. Kağıda boya işlendikten sonra kağıt dikkatlice çıkartılır ve kurumak üzere asılır ve kuruduktan sonra bir sanat eseri haline gelir.


Gelecek Derse Hazırlık

1. Kukla sanatıyla ilgili araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize kendi ifadelerinizle not alınız.
Cevap: Kukla sanatı seyirlik bir oyundur. Türk kültüründe geleneksel bir oyun olan kukla; genellikle tek bir kişi tarafından oynana, üç boyutlu ve taklit ile yapılan karşılıklı konuşturmadır. Anadolu topraklarına Orta Asya’dan gelen bu kültür ilk olarakta Mısır’da bulunmuştur.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.