Yaşadıklarım ve Düşlediklerim Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yaşadıklarım ve Düşlediklerim metnine ait çalışmaların bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173-175-176-177 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
En beğendiğiniz hikâye ve roman yazarının adını arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından yazarın, eserlerini nasıl yazdığıyla ve yazdıklarının kendi hayatından izler taşıyıp taşımadığıyla ilgili yaptığınız araştırmalardan edindiğiniz bilgileri açıklayınız.
Cevap: En çok beğendiğim ve okuduğum hikaye yazarı Ömer Seyfettin’dir. Ömer Seyfettin’in yazdığı hikayeler akıcılığı hoş ve kendinden bir parça kattığı için her zaman ilgimi çekmiştir.
a) Metinde yer alan anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Ardından metinden hareketle bu kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin ediniz.
Cevap:
Kement: Hayvanları boyunlarından yakalamak için atılan uzun kayış.
Ganimet: Çok değerli altın gömü
Kerpiç: Samandan, balçıktan ve çamurdan yapılmış tuğla.
İrdelemek: Düşünmek, duraksamak.
b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Aşağıdaki paragrafta kişilerin, nesnelerin ya da diğer şeylerin yerini belli belirsiz tutan kelimeleri bularak altlarını çiziniz.
Cevap:
Aşağıdaki kelimeleri belgisiz zamir görevinde kullanarak cümleler oluşturunuz.
Cevap:
Odama birileri girip eşyalarımı karıştırmış.
Kimi hayvanlar avlarını öldürmeden önce saatlerce izlermiş.
Herkes bir anda gidince yalnızlığın farkına vardı.
Hepsi birden parmak kaldırıp söz hakkı istedi.
Birkaçı evden çıkıp marketin yolunu tuttu.
Bazısı çürümüş elmayı bile yiyecek kıvamdaydı.
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri örnekteki gibi uygun zamirlerle tamamlayınız.
Cevap:
…Onlar…. kütüphaneye gitti.
….Biri… oyun oynayacağız
…Birkaçımız…. bütün kitapları okudu.
….Sizler… buraya gelin.
….Bazı bebekler… bu mamayı çok seviyor.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Yazarın annesi, kızından bahsederken hangi örnekleri kullanmaktadır?
Cevap: “Gün olur düz duvara tırmanır, gün olur gökyüzüne kement atar” tarzında örneklerle kızından bahsetmektedir.
2. Yazar “gökyüzüne kement atmak” deyimiyle mesleğini neden örtüştürmektedir?
Cevap: Mesleğinin zorluğundan, imkansızlığına dikkat çekerek böyle bir deyim kullanmış olabilir.
3. Yazarın okurları, yazarın eserlerini yazarken yaptığı açıklamayı neden yeterli bulmamaktadır?
Cevap: Yazarın eserleriyle ilgili yaptığı açıklamayı; eserlerin yazılmadan önce, yazıldığı sırada ve yayımlandıktan sonra olup bitenleri ayrıntılarıyla bilmek istediklerinden ötürü yeteri bulmamaktadır.
4. Yazarın anıları, kitaplarına nasıl etki etmiştir?
Cevap: Yazarın anıları kitabın yazılmasını tetiklemiş ve bunu harmanlayarak öykü ile romanlara dönüştürmüştür.
5. Yazar Alkatras Cezaevi’ne gittiğinde neler yaşamıştır?
Cevap: Bu cezaevine gittiği sırada Alkatras Kuşçusu olarak isimlendirilen bir hükümlüyü görür gibi olmuştur.
Metinle ilgili düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap:
Okuduğum metni beğendim çünkü bu öykü azimli bir başarının ve isteğin öyküsüdür.
Okuduğum metin bir insanın hayatını, biyografisini, yaşadıklarını ve tanıtımı amacıyla yazılmış.
“Yazar olmak ister miydiniz?” ve “Eğer yazar olmak isteseydiniz hangi türde eserler meydana getirmek isterdiniz?” sorularıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi nedenleriyle arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap: Evet yazar olmak isterdim. Yazar olsaydım bilim kurgu konulu bir roman yazmak isterdim. Bu romanda dünyanın zor zamanında uluslararası uzay istasyonunda yaşayan iki insanın arasında geçenleri anlatmak isterdim.
“Ebru, resim, heykel, sinema, tiyatro, edebiyat, müzik vb.” sanat dallarından birini seçiniz. Daha sonra seçtiğiniz sanat dalıyla ilgili bir bilgilendirici metin yazınız.
Cevap:
EBRU SANATI
Ebu sanatı, Türk kağıt süsleme sanatı olarak tanımlanabilir. Ebru sanatı terapik bir özelliğe sahip olmakla beraber her ebru birbirindne farklı ve istenilse bile eşi benzeri yapılamayacak şekilde yapılır. Ebru sanatı, boya, su ve bir kağıt yardımıyla yapılır. Suyun yoğunlaştırılmasıyla üzerine damlatılan boyalara şekil verilir ve en sonunda işlem bittikten sonra suya kağıt serilip boyanın kağıda geçmesi beklenir. Kağıda boya işlendikten sonra kağıt dikkatlice çıkartılır ve kurumak üzere asılır ve kuruduktan sonra bir sanat eseri haline gelir.
1. Kukla sanatıyla ilgili araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize kendi ifadelerinizle not alınız.
Cevap: Kukla sanatı seyirlik bir oyundur. Türk kültüründe geleneksel bir oyun olan kukla; genellikle tek bir kişi tarafından oynana, üç boyutlu ve taklit ile yapılan karşılıklı konuşturmadır. Anadolu topraklarına Orta Asya’dan gelen bu kültür ilk olarakta Mısır’da bulunmuştur.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
evet yazar olmak isterdim. Böylelikle kendimi daha ifade etmiş olurdum. Ve polisiye türünde romanlar yazardım. Karmaşık olay örgüleri olan romanlar çok fazla ilgimi çekiyor.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.