2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 103-104-107-108-109-110. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

2.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 103-104-107-108-109-110. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Çiçekli Çaydanlık
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları MEB Yayınları
- 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları
Metne Yolculuk Başlıyor
Atık madde denilince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap: Atık madde denilince aklıma kullanılmış ve geri dönüşme gönderilebilecek maddeler geliyor. Örneğin; pil, kağıt, plastik şişeler, cam şişeler.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları
Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metinde bir çiçekli çaydanlıkla neler yaptıklarını anlatıyor olabilir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları
Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu çaydanlığın çeşitli şekillerde kullanılması ve faydalı hâle gelmesidir. Tahminim doğru çıktı.
Sözlük Özgürlüktür
Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları MEB Yayınları
Sözlük Özgürlüktür
Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap:
fide: Babam bahçeye ekmek için getirdiği fideleri hazırlamıştı.
atölye: Atölyede kuşlar için küçük yuvalar yaptık.
fesleğen: Dedemin balkonunda fesleğenler mis gibi kokuyordu.
Okurken belirlediğiniz sözcüklerin anlamını www.sozluk.gov.tr adresinden araştırıp sözlük defterinize yazınız.
Cevap:
Fide: Tohum, bitki
Atölye: Çalışmaların yapıldığı alan
Fesleğen: Çiçek
Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı niçin kenara ayırdı?
Cevap: Çünkü çaydanlığın içi eskimişti ve artık kullanmayacaktı.
2. İpek, çiçekli çaydanlığı nasıl değerlendirdi?
Cevap: İçine renkli kalemlerini koydu ve kalemlerini düzenli tuttu.
3. Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı hangi amaçla kullandı?
Cevap: İçine boy boy fırçalarını koymak ve fırçaları düzenli tutmak için kullandı.
4. Perihan teyze çiçekli çaydanlığa ne dikti?
Cevap: Perihan teyze çiçekli çaydanlığa mis kokulu fesleğenler dikti.
5. Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri ne oldu?
Cevap: İçinde üç küçük kuş yumurtası bulundu.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları MEB Yayınları
Atıkları değerlendirmenin çevreye ne gibi yararları olabilir? Konuşmanızı hazırlayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atık değerlendirme; çevremizi daha temiz tutar, doğadaki canlıların zarar görmesini engeller ve daha az çöp çıkar.
Konuşmanızı verilen kurallara göre değerlendiriniz. uyguladığınız kurallar için gülen yüzü boyayınız. Uygulamadığınız kurallar için üzgün yüzü boyayınız.
Cevap:

Cümleleri uygun benzetme ifadeleriyle tamamlayınız.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları

Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış ifadeler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Cümledeki koyu yazılmış ifadeler cümleye soru anlamı katmıştır.
Cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

