Cevap Yaz
9 Mart 2024, 9:17 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 162-164-165. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 162-164-165. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yüzdeler konularının yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162-164-165 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 162-164-165. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 162-164-165. Sayfa Cevapları Yüzdeler

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları

Sizce “%” sembolü ne anlam ifade etmektedir?
Cevap:  Bir sayının yüzdelik dilimini gösteren semboldür. 

Evlerde en çok su kullanımı nerede yapılmaktadır?
Cevap: En çok banyo yaparken su kullanılmaktadır. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik

1) Aşağıdaki eş parçalara bölünmüş modellere karşılık gelen kesirlerin, yüzde sembolü ile gösterimini ve okunuşunu noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları


2) Aşağıdaki kesirleri, yüzde sembolü gösterimleri ile eşleştiriniz. 
Cevap: 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirelim

1) Yandaki kasenin içinde yeşil, mavi ve mor şekerler vardır. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

a) Mor şeker sayısının şekerlerin tamamının kaçta kaçı olduğunu yüzde sembolü ile gösteriniz. 
Cevap: 

Şekerin tamamı → 10
Mor şeker → 5 
Mor şeker tüm şekerlerin → 5/10 
Yüzde olarak → 5/10 = 50/100 = %50

b) Yeşil şeker sayısının şekerlerin tamamının kaçta kaçı olduğunu yüzde4 sembolü ile gösteriniz. 
Cevap:

Şekerin tamamı → 10
Yeşil şeker → 3
Mor şeker tüm şekerlerin → 3/10 
Yüzde olarak → 3/10 = 30/100 = %30

c) Mavi şeker sayısının şekerlerin tamamının kaçta kaçı olduğunu yüzde sembolü ile gösteriniz.
Cevap:

Şekerin tamamı → 10
Mavi şeker → 2 
Mor şeker tüm şekerlerin → 2/10 
Yüzde olarak → 2/10 = 20/100 = %20


2) Bir aşçı, 600 kg reçel için 288 kg şeker kullanarak bir tarif oluşturmuştur. Bu tarifte kullanılan şekerini tüm reçelin kaçta kaçı olduğunu yüzde sembolü ile gösteriniz. 
Cevap: 

kullanılan şeker → 288 kg
reçelin tamamı → 600 kg
Yüzde olarak → 288/600 = 48/100 = %48


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

3) Tabloda bir sınıftaki öğrencilerin derslere göre aldıkları proje görev dağılımları verilmiştir. Her öğrenci bir dersten proje görevi almıştır. Her bir dersten proje görevi alan öğrenci sayısının, tüm sınıftaki öğrenci sayısının kaçta kaçı olduğunu yüzde sembolü ile gösteriniz. 
Cevap:

Sınıf Mevcudu → 9 + 7 + 4 + 2 + 3 = 25

Matematik → 9/25 = 36/100 = %36
Fen Bilimleri → 7/25 = 28/100 = %28
Türkçe → 4/25 = 16/100 = %16
İngilizce → 2/25 = 8/100 = %8
Sosyal Bilgiler → 3/25 = 12/100 = %12


4) Yanda havuca ulaşmaya çalışan bir tavşan ve birimkarelere bölünmüş bir zemin verilmiştir. Birimkareli zeminde tavşan havuca ulaşmak için sadece sağa ve aşağı bir birimkare kadar hareket etmektedir. Tavşanın havuca ulaşmak için hareket ettiği her birimkare boyanacaktır. Tavşan, havuca ulaşmıştır. Buna göre boyalı birimkarelerin, tüm birimkarelerin kaçta kaçı olduğuna karşılık gelen kesri yüzde sembolü ile gösteriniz. 
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.