Anasayfa Kitap Cevapları
Cevap Yaz
17 Ekim 2021, 18:44
Gülsüm Gülsüm
Abone
Konu Sayısı: 371

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 46-47-50-51-53-54-56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57. Sayfa Cevapları Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları” konusunda öğrencilerimize bu sayfada yer alan doğal sayılarla ilgili hazırlanan alıştırmaları doğru bir şekilde cevapladık. Yapamadığınız soruları buradan bakıp hatalarınızı düzeltebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 46 Ders Kitabı Cevapları

Abaküste 9 çubuk kullanılmasının sebebi nedir?
Cevap: Abaküsle en fazla iki basamaklı işlemler yapılır.10 olursa üç basamaklı olur ve işlem yapması ilkokul çocukları için zorlaşır.

Hazır mıyız?

1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 46 Ders Kitabı Cevapları

 


2) Bir mağazada tanesi 45 lira olan gömleklerden 125 tane satılmıştır. Mağaza bu satıştan yaklaşık kaç lira gelir elde etmiştir? Tahmin ediniz. Bulduğunuz sonucu mağazanın elde ettiği gelir ile karşılaştırınız.
Cevap: 45 x 125=5625


3) Aşağıdaki çarpma işlemlerinde şekillerin yerine gelmesi gereken rakamları bulunuz.
Cevap: Yıldız: 3 Daire: 3 Kare: 2 Beşgen: 6 Altıgen:5

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 47 Ders Kitabı Cevapları

4) Aşağıda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlemleri yaparak tahminlerinizle
karşılaştırınız.
Cevap:

52 x 7=364
78 x 4=312


5) Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap:

a)159 x 10=1590
b)508 x 100=50800
c)23 x 1000=23000

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 50 Ders Kitabı Cevapları

Mehmet Usta, 432 tane koliyi yaklaşık 400 koli ve her kolinin içindeki 65 şapkayı yaklaşık 60 şapka olarak düşünseydi gerçek sonuç ile tahmin arasındaki fark nasıl değişirdi?
Cevap:
400 x 60=24000
432 x 65=28080
28080-24000=4080 fark oluşur.


Yuvarlayarak işlem yapılırken, yuvarlama yapılan basamak büyüdükçe tahminle gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişir?
Cevap: Basamak değerinin katında fark oluşur.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 51 Ders Kitabı Cevapları

Siz olsaydınız sıfırları yazarak işlem yapar mıydınız? Sıfır olan basamağı atlayarak işlem yapmanın bir avantajı var mıdır?
Cevap: Sıfırı atlayarak işlem yapardım çünkü işlem karmaşasını önlemek isterim.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 53 Ders Kitabı Cevapları

Siz de 92 x 8 işlemini farklı yöntemler kullanarak yapınız.
Cevap:

92 x 8=736
(90 x 8)+(2 x 8)=736

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 54 Ders Kitabı Cevapları

9 ile zihinden çarpma işleminin farklı yolları var mıdır? Bu yollardan birini kullanarak 76 x 9 işlemini de siz yapınız.
Cevap: Vardır
76 x 9=117
(70 x 9)+(6 x 9)=117


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 56 Ders Kitabı Cevapları

Araştırınız-Düşününüz

Yanda verilen çarpma işlemini daha önce gördünüz mü? Uzak Doğu’da kullanılan bu çarpma işleminin nasıl yapıldığını araştırınız. Yanda hangi sayıların çarpımı verilmiştir? Bulunuz.
Cevap:Bu resimde 31 ve 21 çarpımı aranmıştır.3 tane paralel dikey çizgi 31 in 3’ü, tek dikey çizgi 31’in 1’i; yatay paralel 2 çizgi 21’in 2’si, tek olan dikey çizgi ise 21’in 1’i olarak şekildeki gibi çizilir.Sol üst köşede kesişen nokta sayısı 6, sağ üst ve sol alt köşede kesişen nokta sayısı toplamı 5, sağ al köşedeki kesişen nokta sayısı 1 olur.Buna göre çarpım 651’dir.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 56 Ders Kitabı Cevapları

Sıra Sizde

1) Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 56 Ders Kitabı Cevapları 2.resim


2) Aşağıda verilen çarpma işlemlerinin sonuçlarını uygun boşluklara yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 56 Ders Kitabı Cevapları 3.resim


3) Her gün düzenli olarak 11 kilometre yürüyen Hatice 4 haftada toplam kaç kilometre yol yürümüş olur?
Cevap: 11 x 4=44 km yürümüş olur.


4) Kutular arasındaki işlemlere uygun olarak sonuçları bulunuz.İlgili kutulara yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 56 Ders Kitabı Cevapları 4.resim

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 57 Ders Kitabı Cevapları

5) Bir kalem fabrikasında hazırlanan her bir kolide 12 kutu vardır. Her bir kutunun içinde 36 adet kalem bulunmaktadır. Bu fabrikadan 32 koli satın alan bir kişi kaç adet kalem satın almıştır?
Cevap:

1 kolide bulunan toplam kalem sayısı: 12 x 36 = 432
32 koli alan kişinin aldığı toplam kalem sayısı: 32 x 432 = 13 824


6) Her bir satış sorumlusunun 8 farklı üründen sorumlu olduğu bir mağazada toplam 63 satış sorumlusu bulunduğuna göre bu mağazada en çok kaç farklı ürün vardır?
Cevap: 63 x 8 = 504 farklı ürün vardır.


7) Veysel 748 x 109 işlemini yandaki gibi yapmıştır. Veysel’in yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap: 748’i bir basamak sola kaydırarak yazması gerekiyordu. Doğru sonuç:81 532

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 57 Ders Kitabı Cevapları


8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 57 Ders Kitabı Cevapları 2.resim


9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İzlediğiniz adımları yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 57 Ders Kitabı Cevapları 3.resim


10) İki yolcu otobüsü firmasının bilet fiyatları ve yolcu kapasiteleri yandaki tabloda verilmiştir.Otobüsler tam dolu şekilde sekizer sefer yaptıklarında hangi otobüs firmasının geliri daha fazla olur?
Cevap:
A firması için : 32 x 25 x 8=6400
B firması için: 45 x 18 x 8=6480
B firması daha fazla kazanmıştır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 57 Ders Kitabı Cevapları 4.resim


11) Sami 43 x 12 işlemini yanda verilen tablodaki gibi zihninden yapmıştır. Sami’nin yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap: Doğru cevap:516’dır.
43 x 10=430
43 x 2=86
430+86=516

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 57 Ders Kitabı Cevapları 5.resim

4.7/5 - (53 votes)
Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.