Anasayfa Kitap Cevapları Makaleler Ödevini Sor
Cevap Yaz
15 Mart 2021, 21:44
Beyza Sultan Beyza Sultan
Üye
Konu Sayısı: 283

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 114-115-116-117. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2020-2021 6. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 108-109-110-111-112-113. sayfa cevapları Sevgi Diyen Çağlar Aşar

Kırmızı renkli yazılar sorulardır; kırmızı renkli yazıların altındaki yeşil yazılar ise sorunun cevabıdır. Mavi yazılar hangi sayfa olduğunu gösterir geri kalan renksiz yazılar metindir. İyi dersler.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 114 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Araştırdığınız “sevgi” temalı şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 114 Ders Kitabı Cevapları

Sezai KARAKOÇ


2. Yûnus Emre’nin “Yaratılanı hoş gör yaratandan ötürü.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap:  Bir insanın kusurlarıyla kabul edilmesi gerektiğinden bahsediyor.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 115 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik: Aşağıda, şiirde geçen bazı kelimeler verilmiştir. Metinden hareketle bunların anlamların tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:

kın

Tahminim: Kılıf
Anlamı: Kesici aletlerin kılıfı


kor

Tahminim: ateş
Anlamı: ateş durumuna gelen kömür


yâr

Tahminim: Sevgili
Anlamı: Sevilen kişi


nadan

Tahminim: Niyeti iyi olmayan kişi
Anlamı: Cahil


seher

Tahminim: Gündoğumu
Anlamı: Seher vakti


sefer

Tahminim: Yolculuk etmek
Anlamı: Yolculuk etmek


2. Etkinlik:

A) Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Şair, şiirde hangi öğütleri vermektedir? Anlatınız.
Cevap: Şair şiirde bilgisiz insnalardan uzak durmayı, savaştan uzak durmayı öğütlemiştir.

2. Şiirin birinci dörtlüğünde yer alan “Kılıcını koy kınına / Yüreğinle yürü dostum.” dizeleriyle hangi karakter özellikleri vurgulanmaktadır?
Cevap: Barıştan yana bir tavır sergilemiştir.

3. İnsanlıktan ümidini kesmeyen kişiler neler başarabilirler? Anlatınız.
Cevap: İnsanlıktan ümidini kesmeyen kişiler birarada yaşayabilir ve birbirlerine destek olurlar.

4. Her işini sevgi ile yapan bir insan hangi özelliklere sahip olur? Örneklerle anlatınız.
Cevap: Başkalarına iyilik yaparlar. Her işlerine sevgi başlar ve biterirler.


B) Metinden hareketle arkadaşlarınıza sormak üzere iki soru hazırlayınız.
Cevap: 

1.Gariplere sakın küsme, insanlıktan ümidini kesme derken ne demek istemiştir.?

2. Nadanlara kulak asma derken şair demek istemiştir?


3. Etkinlik: Hz. Muhammed’in Veda Hutbesi’nde dile getirdiği ifadelerden yola çıkarak öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla “eşitlik ve insan hakları” konulu bir konuşma hazırlayınız. Hazırladığınız konuşmayı sunması için bir grup sözcüsü belirleyiniz.

Cevap:  Her insan eşittir. Kadın erkek ayrımı yapmadan herkes eşit haklara sahiptir. Aslında her insan eşit şartlarda eğitim görmeye, eşit şartlarda yaşama şansına sahip olmalıdır. İnsanlar daha iyi bir dünyada yaşamak ister. Eşit haklara sahip olarak bunu başarma şansımız yüksekti. Ama şuanki toplumda eşit haklara sahip olmak neredeyse imkansız hale geldi. Her çocuk eşit şartlarda eğitim görmüyor. Her insan eşit haklara sahip değil. Yaşamak, yaşam standardı eski zamanlarda daha iyiyken şuan düşünemeyeceğiniz kadar zor.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 116 Ders Kitabı Cevapları

4. Etkinlik: Aşağıda, soldaki kutucukta bulunan dörtlük Abdurrahim Karakoç’un “Tut Ellerimden” isimli şiirinden alınmıştır. Sağdaki kutucukta bulunan metin ise bu dörtlüğün düz yazıya çevrilmiş biçimidir. Bu metinleri dikkatle okuyunuz.

A) Bu iki metin arasındaki farkları belirtiniz.
Cevap: Şiirde daha çok duygu hakimdir. Düz yazıda metin şeklindedir.


B) Sizce hangi metin daha etkili bir anlatıma sahiptir? Düşüncelerinizi nedenleriyle yazınız.
Cevap: Şiir daha etkili bir anlatıma sahiptir. Daha çok duygu yüklü olur.


C) Sol kutucuktaki dörtlükte dize sonlarında yer alan ses benzerliklerine dikkat ediniz. Bu benzerliklerin şiirin anlatımına olan katkısını açıklayınız.
Cevap: Ses benzerlikleri şiirde daha vurgunun olmasına sebep olmuştur.


D) Aşağıya “sevgi” kelimesinin harflerini kullanarak akrostiş bir şiir yazınız. Şiirinizin dize sonlarında ses benzerliği olan kelimeler kullanmaya çalışınız.
Cevap:

Sevgi değerli bir hazine
Elinde olanı kaybetme
Varolanla devam et
Gidenler seni kırdıysa
İçindeki sesi dinle


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 117 Ders Kitabı Cevapları

5. Etkinlik

A) Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle verilen cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:

(Y) Gemici, bilgili ve öfkeli biridir.
(D) Bilgin, bilgisiyle övünmeyi seven biridir.
(Y) Gemici, bilginin sözlerine hiç aldırmamıştır.
(D)Gemidekiler, gemi delinip su almaya başladığı için korkmuştur.


B) Gemicinin “Yüzmesini bilir misiniz?” sorusundan sonra hikâye nasıl devam etmiş olabilir?Aşağıya yazınız.
Cevap: Bilginde “bilmem” demiş. Gemici de ‘Öyleyse ömrünün yarısı boşa gitmiş, vah vah!’ derdim. Ama insanların ömürlerini verdiği konular bilgili olduğu konular farklıdır demiş.


C) Aşağıdaki cümlelerde altı çizili olan isimlere “Nasıl?” sorusunu sorunuz. Bu soruya verdiğiniz cevabı örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

Bilgin, bilgiç bir tavırla sormuş.       
Nasıl tavır? ⇒
  Bilgiç tavır


Zavallı gemici “Hayır!” demiş.
Nasıl gemici?  ⇒ Zavallı gemici    


Hızlı esen rüzgâr gemiyi sarsmış
Nasıl rüzgar? ⇒ Hızlı esen rüzgar


Yorumlarınız bizim için değerlidir. Yorum yazmak için TIKLAYIN.

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 108-109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Linkedin'de Paylaş

Sadece Uzun Yorumlar Onaylanır.

Lütfen Konuyu Geliştirecek Uzun Yorumlar Yazınız.

Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.