Cevap Yaz
23 Mart 2023, 0:30 - Gülsüm Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149-150-151. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149-150-151. Sayfa Cevapları Afyon

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149-150-151. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 144 Ders Kitabı Cevapları

Hazırlık Çalışmaları

1. Evliya Çelebi ve “Seyahatname” hakkında yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: On yedinci yüzyılda yaşamış olan Evliya Çelebi Türk tarihinin en önemli gezginlerindendir. Peygamber Efendimizi rüyasında görüp Şefaat ya Resulallah diyeceği yerde Seyahat ya Resulallah dedikten sonra duası kabul olmuştur ve ömrü boyunca gezmiştir.


2. Gezdiğiniz bir yerin tarihî ve doğal güzellikleri hakkında arkadaşlarınıza bilgi veriniz.
Cevap: Antakya, Harbiye Şelalesine ailemle birlikte hem gezmeye hemde yemek yemeye gittik. Defne ve Apollon aşkını dinledikten sonra daha mistik bir hava verdi. Suyun dinlendirici sesi sizi mest edecek kadar güzeldi. Temiz hava ve suya doyduk. Şelaleden akan suyu içebiliyorsunuz ve sanki vücudumuzun temizlendiğini hissettik.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 146 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

A) Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten ve TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 146 Ders Kitabı Cevapları


B) Anlamlarını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarından üç tanesini seçerek bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Bu hareketi ile artık ipin ucunu kaçırdığını fark etmesi gerekiyor.
Her zaman bu güzergahtan gitmeme rağmen yine de evini karıştırdım.
Kendine bir rota çizmen gerekiyor.


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.
1. Yazar ve ailesinin gezecekleri yerlerin özelliklerini araştırma sebepleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Gezecekleri yerin tarihini araştırarak önemini anlamaya çalışıyorlar. Kaybolma gibi bir durumda nereye sığınacaklarını ya da ne yapacaklarını kararlaştırıyorlar. Ayrıca konaklama ve yemek için ne yapmaları gerektiğini planlamak için araştırma yapıyorlar.


2. Afyon’a komşu olan iller hangileridir?
Cevap: Uşak, Kütahya, Denizli, Isparta, Konya ve Eskişehir’dir.


3. Metinde, Afyon’a ait hangi tarihî ve doğal güzelliklerin adı geçmektedir? Açıklayınız.
Cevap: Karahisar Kalesi, İhsaniye Kervansarayı, Emre Gölü, Kayıhan Göynüş Vadisi, Kaya Kiliseleri ve Kocatepe yerlerinin adı geçmektedir.


4. Yazarın Afyon gezisinde en ilginç bulduğu şey nedir?
Cevap: Çamur banyosudur.


5. Ülkemizin hangi şehirlerini gezip görmek istiyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: İzmir’i gezip görmek istiyorum. Çünkü sade ve doğal güzelliklere sahip. Ayrıca denizi çok sevdiğim için denizi olan şehirlere karşı ilgim daha fazladır. Yemeklerinin de güzel olduğunu duymuştum Bu yüzden mutlaka bir gün ziyaret edeceğim.


6. Bir şehir kuracak olsanız şehrinizin hangi özelliklere sahip olmasını isterdiniz? Açıklayınız.
Cevap: Doğa güzellikleri bozulmadan şehirleşmeyi başarmış bir şehir olmasını isterdim.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 147 Ders Kitabı Cevapları

3. Etkinlik

B) Yukarıdaki metinden hareketle kendi dünyanızın harikalarını anlattığınız bir konuşma yapınız.
Cevap: Kendi Dünya’m
Dünya’nın harikaları denilince benim aklıma bir yapıdan ziyade güzel ahlaklı insanlar geliyor. Dünya’ya gelmiş en donanımlı varlıktır insan. Dünya kendi yapısında aynı olsa da her bir insan tarafından farklı görünmektedir.

Bir şehri sevmenin sadece oranın güzellikleri ile olacağına inanmam mesela orada gönlüne yerleşmiş birisi var ise o şehir sana daha başka gelir. Bir şehir bir sevdiğin insan ile birleşince o şehir sana şen gelir. Bu yüzden ben Dünya’nın harikalarını değil harikalara sebep olan insanları seviyorum kendi harika Dünya’mda.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 148 Ders Kitabı Cevapları

4. Etkinlik

Afyon gezisine katılan yazar, Afyon’daki çiçekçilerden birine girerek annesi için bir buket hazırlatmıştır. Grafikteki sütunlar çiçek türlerini, grafiğin sol tarafındaki sayılar ise bukette yer alan çiçek sayılarını göstermektedir. Bukette bir tane kırmızı gül bulunmaktadır. Diğer sütunlardaki çiçek türlerini aşağıdaki bilgilerden hareketle siz yazınız.Sorular:

1. Hangi iki çiçek türünün sayılarının toplamı 17’dir?
Cevap: Beyaz papatya ve sarı papatya.


2. Size göre soldan 4. sütun hangi çiçek türünün sayısını göstermektedir?
Cevap: Zambağı göstermektedir.


3. En az sayıdaki çiçek türü sayısı ile en çok sayıdaki çiçek türü sayısının toplamı kaçtır?
Cevap: On beştir.


4. Grafikteki çiçek isimlerini sağdan sola doğru sıralayınız.
Cevap: Beyaz papatya, kırmızı gül, beyaz karanfil, zambak, pembe karanfil, sarı papatya, kırmızı karanfil.


5. Etkinlik

A) Aşağıda verilen özelliklerden hangileri okuduğunuz “Afyon” metninde görülmektedir? Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 148 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 149 Ders Kitabı Cevapları

B) Yukarıda özelliklerini işaretlediğiniz metin türü aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: A


C) “Afyon” metninin tür özelliklerini taşıyan bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap: Yemek Sevenlerin Mutlaka Uğraması Gereken Şehir

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 149 Ders Kitabı Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 150 Ders Kitabı Cevapları

6. Etkinlik

Okulunuzda yürüttüğünüz bir proje kapsamında sınıf olarak gezi düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Bu gezinin planını yaparak aşağıdaki formu doldurunuz.
Cevap:

GEZİ PROGRAMI

Eğitim Kurumunun Adı: Gazi Üniversitesi

Gezi Tarihi: 21.01.2020

Gezi Yeri: Ankara 

Geziye Çıkış Saati: 07:00

Geziden Dönüş Saati: 20:00

Gezi Kafile Başkanı: Kulüp Başkanı

Sınıf Rehber Öğretmeni: Ahmet Nur Çebi

Takip Edilecek Yol: Ulus Atatürk Heykelinde buluşup Yenimahalle’de Gazi Üniversitesine gidilecektir. Daha sonra Anıtkabir ziyareti yapılacaktır.

Gezinin Amacı: Öğrencilere üniversite hayatını göstermek kararlar almalarında yol göstermek.

Gezinin Konusu: Öncelik öğrencilere ülkenin kurucusunu tanıtıp kurucusunun istekleri doğrultusunda en doğru şekilde kendilerini geliştirmelerini sağlamak.

Gezi İçin Belirlenen İnceleme – Araştırma Görevi: Atatürk’ün bahsettiği yeni neslin nasıl olması gerektiği araştırılacaktır.

Değerlendirme:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 151 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

Etkinlik A) Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Sıfat tamlamalarını bularak örnekteki gibi
altlarını çiziniz.
Cevap:

Yeni doğan güneşi seyrediyoruz.
Balıkçıların kovalarında irili ufaklı balıklar var.
Eğlenceli bir gezi olacağa benziyor.
Kız Kulesi, masalsı bir kuledir.
Her yerde tarihî yapılar var.
Bugün ilginç bir efsane dinledik.


B) Aşağıdaki atasözlerini sıfatlar ve isimler bölümlerinden uygun sözcükleri seçerek örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap: 

1. KESKİN SİRKE küpüne zarar
2. İŞLEYEN DEMİR pas tutmaz.
3. ACI PATLICAN kırağı çalmaz.
4. AÇ TAVUK kendini buğday ambarında sanır.
5. AK AKÇE kara gün içindir.


Gelecek Derse Hazırlık

Yaşadığınız çevredeki su kaynakları ile ilgili bilgi toplayınız.
Cevap: Denizler, göller, akarsular, ırmaklar ve yağmur suları su kaynağıdır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.