Cevap Yaz
26 Mart 2023, 18:51 - Selin Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-173-174-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 172-173-174-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları Anadolu


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 172-173-174-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 172 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Anadolu’da kurulan Türk devletleriyle ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Malazgirt Zaferi’nden sonra Alp Arslan Anadolu’nun tamamının fethedilmesini emretti. Melikşah da bu fetihlere devam etti. Artuk Bey, Danişment Gazi, Mengücek, Ebulkasım gibi komutanlar Anadolu’ya yöneldi. Bu komutanlar hakim oldukları bölgeleri devlet haline getirdiler. Bu devletler Anadolu’da kurulan ilk devletlerdir.

2. Anadolu’nun sizi en çok etkileyen özelliği hangisidir? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Anadolu’nun kültürünü çok severim. Her şeyiyle özgün bir kültüre sahip.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 174 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu bilgilerden hareketle şiirde geçen kelimeleri bularak bulmacayı tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 174 Ders Kitabı Cevapları

2. Etkinlik

 

A) Aşağıdaki soruları şiirden hareketle cevaplayınız.

1. Şiirde kullanılan görseller Anadolu’nun hangi özelliklerini yansıtmaktadır?
Cevap: Anadolu’nun kültürünü yansıtmaktadır. Halk oyunlarının, tarihi yerlerinin resimleri vardır.

2. Şair, “ Bize ana kucağıdır o eller.” ifadesiyle ne anlatmak istemiştir? Açıklayınız.
Cevap: Ana kucağı derken, atalarımızın orada doğup büyüdüğünü söylemiş. Yani Anadolu bizim anamız demek istenmiştir.

3. Sizce toplulukları millet yapan değerler nelerdir?
Cevap: Dil, kültür, tarih bir olduğu için topluluğu millet yapmaktadır.

B) Şiirden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru hazırlayınız.
Cevap: 

  1. Şair, o eller derken neyi kastetmiştir?
  2. Şair, “Oradadır asıl Türk’ün oymağı” dizesinde ne anlatmak istemiştir?

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 175 Ders Kitabı Cevapları

3. Etkinlik

 

A) Şair, şiirle başlık arasında nasıl bir ilişki kurmuştur? Açıklayınız.
Cevap: Şair şiirde Anadolu’dan bahsettiği için başlığı Anadolu koymuştur. Anadolu’ya olan sevgisini şiirde detaylı bir şekilde açıklamıştır.

B) Bu şiirin şairi siz olsaydınız başlığınız ne olurdu? Başlık önerilerinizi yazınız.
Cevap: Şiirin başlığını “Ana Kucağı” koyardım.

4. Etkinlik

Aşağıda sonuç paragrafı verilen metnin giriş ve gelişme paragraflarını metnin anlam bütünlüğünü sağlayacak şekilde yazınız.
Cevap: 

 Ülkemiz çok değerlidir. Atalarımızın zor bir şekilde aldığı vatanımız çok kıymetlidir. Birçok savaş yapılarak alınan bu vatan bize emanettir. Bu vatan uğruna bir sürü kişi şehit oldu. Yeter ki biz iyi olalım, mutlu ve huzurlu yaşayalım diye.

 Ülkemizin bu kadar değerli olmasının sebeplerinden biri kültürüdür. Yapılan yemekler, halk oyunları bizi biz yapan ögelerden birkaç tanesidir. Örneğin halk oyunlarından zeybek, Ege Bölgesi’ne aittir. Ege Bölgesi’ne neredeyse herkes bilir ve oynanırken izlemekten zevk alır. Halk oyunlarına horon da örnek verilebilir. Horon ise Karadeniz Bölgesi’ne aittir. Sadece Karadeniz Bölgesi’nde ki kişiler değil herkes bu oyunu sever ve izler. 

Bütün bunlar bizim kültürümüzün zenginlikleridir. Bu kültür zenginliği Türkiye’yi dünyada eşsiz bir ülke yapmaktadır. Bize düşen görev ise bu zenginliğe sahip çıkmak ve kültürümüzü daha da yüceltmektir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 176 Ders Kitabı Cevapları

5. Etkinlik

 

B) Siz de geleneksel oyunlarımızdan birini arkadaşlarınıza tanıtınız. Sınıfta tanıtılan oyunlardan beğendiğiniz birini sınıfınızda arkadaşlarınızla oynayınız.
Cevap: 

Bülbül Kafeste

Kişiler el ele tutuşur. Oluşan halka bülbül kafesi olur. Kişiler arasından birkaç bülbül seçilir. Bülbül olanlar kafesin içinde dolaşır. Halkayı oluşturan kişiler ellerini bırakır ve “bülbül kafeste” der. Bülbüllerde dışarı çıkmaya çalışır. Halkada kiler ellerini hemen geri tutarak onları çıkarmamaya çalışır. Çıkan bülbüller oyunu kazanır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 177 Ders Kitabı Cevapları

6. Etkinlik

Aşağıda “Anadolu” ve “Kardeşim” şiirlerinden verilen bölümleri okuyunuz. Altı çizilmiş olan kelimeleri inceleyiniz. İncelediğiniz kelimeler ve verilen bölümlerden hareketle bu iki şiirin benzer ve farklı yönlerini belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: 

Benzer Yönleri: İki şiirde de şairler kendilerinde de söz etmiştir.

Farklı Yönleri: Biri şu anki Türkçe’yi kullanmışken, diğeri farklı bir şive kullanmıştır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 178 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

Aşağıdaki fotoğrafı inceleyiniz. Bu fotoğrafın sizde uyandırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap: Hatice Teyze halı dokuyordu. Aklında o kadar şey vardı ki bir an önce bu halıyı bitirip bir başkasına geçmek istiyordu. Çünkü halı dokumak onun aklındakileri anlatmasını sağlıyordu. Anadolu’nun güzelliklerini anlatıyordu genelde. Sebebi ise hayrandı Anadolu’ya. Anadolu’nun kültürünü, insanlarını, yemeklerini, oyunlarını gibi birçok özelliğini anlatıyordu halıya. Tek tek dokuyordu her detayıyla.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 179 Ders Kitabı Cevapları

8. Etkinlik

Aşağıdaki kelime ve ekleri örneklerdeki gibi birleştirerek birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

A)
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 179 Ders Kitabı Cevapları

B)
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 179 Ders Kitabı Cevapları (1)

C) “Anadolu” şiirinde, çoğul, hâl ve iyelik eki almış kelimelerden örnekler yazınız.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 179 Ders Kitabı Cevapları (2)

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Sınıfınızda anlatmak üzere bir yemeğin malzemelerini ve yapılış aşamalarını öğreniniz.
Cevap:

MALZEMELER

  • 6 adet kemer patlıcan
  • 3 adet soğan
  • 50 g zeytinyağı
  • 200 g koyun kıyması
  • 8 adet sivri biber
  • 8 diş sarımsak
  • 4 adet domates
  • Yarım demet maydanoz
  • 5 g tuz
  • 5 g karabiber

KARNIYARIK TARİFİ

  • Patlıcanları ortasından yarık yapıyoruz.
  • Patlıcanları tuzlu suda bekletiyoruz. (15-20 dk kadar)
  • Kızgın yağda kızartıyoruz.
  • Fırın tepsisine diziyoruz ve fırına koyuyoruz.
  • Sonra ince doğranmış biber ve sarımsağı ekliyoruz. Baharatlarını katıyoruz.
  • Domateslerini ekliyoruz ve suyunu çekmesini sağlıyoruz.
  • Kıymalı harcı patlıcanların içine koyuyoruz. Tepsiye bir çay bardağı su koyuyoruz ve domateslerinin üzerine kızarana kadar fırında pişiriyoruz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.