Cevap Yaz
16 Mayıs 2022, 10:23 - Sena Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 250-253-254-255-256-257. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 250-253-254-255-256-257. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sen de Bir İyilik Yap Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 250-253-254-255-256-257 cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 250-253-254-255-256-257. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 250-253-254-255-256-257. Sayfa Cevapları Sen de Bir İyilik Yap

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 250 Ders Kitabı Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Araştırdığınız haber metnini arkadaşlarınıza okuyarak bu haber metniyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu haber metnini okuduğumda böyle güzel şeylerin düşünülmesinden dolayı hem duygulandım hem de gururlandım. 


2. Yaşadığınız ya da tanık olduğunuz bir iyilik öyküsünü arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Eski zamanlarda dedemin köyünde su yokken büyük paralar harcayarak köyüne çeşme yaptırmıştır. Uzun bir süre köyde herkes o çeşmeyi kullanmıştır.


Metnin başlığından ve görsellerinden hareketle konusunu tahmin ediniz. Tahmininizi öğretmeninizle paylaşınız.
Cevap: Metnin konusu iyilik yapmamız gerektiği olabilir. 


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 253 Ders Kitabı Cevapları

1. Etkinlik

A) Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını bulunuz. Bunların sözlükteki anlamlarını karşılarına yazınız.
Cevap: 

Mahcup: Utangaç, utanmış, sıkılgan.
Soğukkanlı: Duyguları ölçülü olan. 
Tetikte olmak: Her an hazır olmak.
Caymak: Vazgeçmek, dönmek.
Sıska: Zayıf.


B) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

  • Söyledikleri karşısında mahcup oldum.
  • Olaylar karşısında çok soğukkanlı davranıyor.
  • Düşer diye tetikteydim.
  • Verdiği sözden caymış.
  • Karşıdan gelen çocuk oldukça sıskaydı.

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Güniz Hanım, telefonu açtığında neden kaygılanmıştır? Anlatınız.
Cevap: Güniz Hanım, telefonu açtığında başkasının sesini duyduğu için ve kızının başına bir şey gelmiş olma düşüncesi ile kaygılanmıştır.


2. Canol’un hangi sözleri Güniz Hanım’ın güvenini kazanmasını sağlamıştır?
Cevap: Canol’un adını, soyadını ve okulunu söylemesi Güniz Hanım’ın güvenini kazanmasını sağlamıştır.


3. Güniz Hanım’ın okul müdür yardımcısının yanına gitme nedeni nedir?
Cevap: Güniz Hanım okul müdür yardımcısının yanına Canol’un davranışlarını övmek ve takdir etmek amacıyla gitmiştir.


4. Güniz Hanım, Canol’a teşekkür etmek için ne yapmıştır? Siz Güniz Hanım’ın yerinde olsaydınız Canol’u ödüllendirmek için ne yapardınız?
Cevap: Güniz Hanım, Canol’a teşekkür etmek için harçlık vermiştir. Ben Güniz Hanım’ın yerinde olsaydım harçlık vermek yerine ailesi ile görüşür onları böyle güzel bir evlat yetiştirdikleri için kutlar, Canol’a bir hediye alır ve yemeğe davet ederdim.


5. Canol’un teklif edilen ödülü kabul etmemesini nasıl yorumluyorsunuz? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Canol’un teklif edilen ödülü kabul etmemesini doğru buluyorum. Çünkü iyilik karşılık beklenerek yapılmamalıdır ve Canol’da bunu çok güzel bir şekilde ifade etmiştir.


6. Metnin sonunda yer alan “İyilik yapmak hepimizin borcu. İllaki bir gün siz de birilerine bir iyilik edersiniz. O zaman ödeştik sayın.” sözlerinden ne anlıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: İyilik insanlar için tercihen değil zorunlu olarak yapmaları gerektiği bir şey olduğunu ve iyilik edenin iyilik bulacağını anlıyorum.


7. Bir iyilik yaptığınızda ya da size bir iyilik yapıldığında neler hissediyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Bir iyilik yaptığımda ya da bana bir iyilik yapıldığında huzurlu, mutlu hissediyorum. Bana iyilik yapana karşılık verme isteği içerisinde oluyorum.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 254 Ders Kitabı Cevapları

3. Etkinlik

Canol’un fiziksel ve ruhsal özelliklerini metinden hareketle aşağıya yazınız.
Cevap: 

Fiziksel Özellikleri: Zayıf, sıska.
Ruhsal Özellikleri: Bilinçli, olgun, akıllı, utangaç, yardımsever.


4. Etkinlik

A) Okuduğunuz metni özetleyiniz.
Cevap: Güniz Hanım’ın telefonu çalar. Arayan kızıdır fakat ders saatinde aradığı için ve telefonu açtığında başka bir ses ile karşılaşmanın korkusu ile telaşlanır. Telefondaki ses telefonu bir bankın üzerinde bulduğunu söyler ve kendini tanıtarak telefonu teslim etmek için okulunu söyler. Güliz Hanım bu duruma çok sevinir ve okul doğru yol çıkar. Telefonda konuşan Canol’un okul müdürü ile konuşmak ister. Ancak okulda müdür yardımcısı vardır. Durumu müdür yardımcısına anlatarak onları tebrik eder. Müdür yardımcısı da Canol’u çağırarak tebrik eder. Canol, telefonu Güliz Hanım’a teslim eder. Güliz Hanım davranışından dolayı Canol’a harçlık vermek ister fakat Canol, bunun insani bir borç olduğunu söyleyerek harçlığı geri çevirir.


B) Özetlediğiniz hikâyenin ana fikrini yazınız.
Cevap: Hikâyenin ana fikri; iyilik yapmanın ve iyiliği karşılıksız yapmanın insani bir davranış olduğudur.


5. Etkinlik

A) Okuduğunuz metinde geçen deyimleri aşağıya yazınız.
Cevap: Göz göze gelmek, aklı başka yerde olmak, bakışlarını dikmek, gözlerini kısmak, gözüne kestirmek, yüreği ağzına gelmek.


B) Bu deyimlerin metnin anlamına olan katkısını açıklayınız.
Cevap: Bu deyimler metnin anlamını güçlendirerek daha açık anlamamızı ve güzelleşmesini sağlamıştır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 255 Ders Kitabı Cevapları

6. Etkinlik

Okuduğunuz hikâyede Canol’un müdür yardımcısının odasından ayrılmasından sonra sizce neler olmuştur? Düşüncelerinizden hareketle aşağıya hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap: 

Canol mahcup mahcup odadan ayrıldı. İki yetişkin insan, küçük bir çocuktan ders almış gibi şaşkın ama memnundular. Canol mahcup ve utanmış bir şekilde sınıfına girmiştir. Güliz Hanım müdür yardımcısından Canol’un ailesi ile konuşmak istediğini okula çağırabilme imkanı olup olmadığını sormuştur. Müdür yardımcısı da çağırabileceğini söyleyerek Canol’un ailesini okula davet etmiştir. Canol’un ailesi okula gelince Güliz Hanım onları tebrik etmiş ve Canol’u yakından tanımak istediğini söyleyerek yemeğe davet etmiştir. Bundan mutluluk duyan Canol’un ailesi daveti kabul etmiştir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 256 Ders Kitabı Cevapları

7. Etkinlik

A) Canol, parkta bulduğu cep telefonunu sahibine ulaştıramasaydı 112’yi arayacaktı. Canol neden böyle düşünmüş olabilr? Aşağıdaki görsellerden yararlanarak açıklayınız.
Cevap: Canol 112’yi arayarak polise ulaşıp telefonu onlara teslim edecektir. Böylelikle telefonun sahibine ulaşacağını düşünmüştür.


B) 112 Acil Çağrı Merkezini hangi durumlarda aramalıyız? Bu numarayı gereksiz meşgul etmenin yol açacağı olumsuzluklar neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Yangın durumlarında, hastalık yaralanma olduğunda, suç işlendiğinde ve hırsızlık yapıldığında aramalıyız. Bu numarayı gereksiz meşgul edersek ihtiyacı olan kişilerin bu birimlere ulaşmasını engellemiş oluruz ve kötü sonuçlar doğurabiliriz.


8. Etkinlik

A) Canol’un okulunda okul temsilcisi seçilecektir. Aşağıda, okul temsilciliği seçiminde aday olan üç öğrencinin konuşma metinleri verilmiştir. Bu adaylardan hangisinin konuşmasını daha gerçekçi buluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Bu adaylardan 7/B sınıfındaki Onur Orhan’ın konuşmasını daha gerçekçi buluyorum. Çünkü yapacaklarını ve yapmak istediklerini açık bir şekilde anlatmış, sorunları belirlemiş ve proje sunmuştur. Diğer adaylar neler yapacağından veya hedeflerinden bahsetmemiştir bu yüzden Onur Orhan’ı seçtim.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 257 Ders Kitabı Cevapları

B) Okul temsilciğine aday olduğunuzu düşünerek aşağıya bir konuşma metni yazınız. Bu metni arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanıza uygun bir hitap ifadesiyle başlayınız. Konuşmanızın sonunda sizi dinleyenlere teşekkür etmeyi unutmayınız.
Cevap:
Saygıdeğer müdürüm, müdür yardımcılarım, değerli öğretmenlerim ve sevgili arkadaşlarım..

İsmim Hande Yılmaz, 8/A sınıfındayım. Okulumuzun spor, gezi ve kütüphane alanlarında eksik kaldığının farkındayım. Okul temsilciliğine koyduğum adaylığım ile bunların her birine çözüm bulma hedefindeyim. Temsilci olma durumunda, düzenleyeceğim kermesler ile kütüphanemizi zenginleştirmek, eski olan spor aletlerimizi yenilemek ve geziler düzenleme düşüncesindeyim. Bunları yapabilmem için sizlerin yardımına ve oyuna ihtiyacım var. Daha sosyal ve aktiviteli bir okul için Hande Yılmaz’a oy verin!.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

“Dostluk” konulu atasözleri araştırınız.
Cevap:

– İyilerle dost ol, kötülerden emin olursun.
– Dost, acı söyler fakat doğru söyler.
– Dostun attığı taş baş yarmaz.


6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 250-253-254-255-256-257. Sayfa, Sen de Bir İyilik Yap Metni Cevapları 2021-2022 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.