Cevap Yaz
23 Şubat 2024, 2:10 - Seher Yazdı

Dostluğa Dair Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Dostluğa Dair Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dostluğa Dair konusuna ait çeşitli etkinliklerin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 258-259-260-261-262-263 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Dostluğa Dair Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Dostluğa Dair Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 258-259-260-261-262-263. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Araştırdığınız “dostluk” konulu atasözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
– İyilerle dost ol, kötülerden emin olursun.
– Dost, acı söyler fakat doğru söyler.
– Dostun attığı taş baş yarmaz.

2. Gerçek bir dostun özellikleri neler olabilir? Anlatınız.
Cevap: Gerçek bir dost sadakatli, güvenilir, kötü günde iyi günde yanında olandır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

A) Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını bulunuz. Bunların sözlükteki anlamlarını karşılarına yazınız.
Cevap: 

Bilge: Her şeyi bilen, bildiklerini yararlı bir şekilde kullanabilen.
Arzu: Dilek, istek.
Şükran: Minnettarlık.
Şebnem: Çiy.

B) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

Amcam bilge bir adam.
Annemin arzuları bitmiyordu.

Babam telefon aldığında Şükranlarımı sundum
Çimenlerin üzerinde şebnem var. 

2. Etkinlik

A) Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Yazar, dostu nelere benzetmektedir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Yazar, dostu sevgiyle ektiğimiz ve şükranla biçtiğimiz tarlalara benzetmektedir.

2. “Dostunuz fikrini söylerken aklınızdan geçen ‘hayır’ dan korkmaz, ‘evet’i kendinize saklamazsınız.” cümlesiyle yazar ne anlatmak istemektedir? Açıklayınız.
Cevap: Yazar bu cümlesiyle Dostlarımızın üzüleceğini bilsek bile doğruları söylememiz gerektiğini anlatıyor.

3. Metnin konusu ve ana fikri nedir? Açıklayınız.
Cevap:

Metnin konusu: Dostluk.
Metnin ana fikri: Dostlarımızın iyi ve kötü günlerimizde yanımızda olduğu.

4. Dostluk ve güven olmayan bir dünya nasıl olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dostluk ve güven olmayan bir dünya samimiyetsiz huzursuz olurdu.

B) Metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere üç soru hazırlayınız.
Cevap:

1. İyi bir dost nasıl olmalıdır? = İyi bir dost güvenilir ve sadık olmalıdır.
2. Dostlar birbirleri ile neleri paylaşmalıdır? = Dertlerini sevinçlerini paylaşmalıdır.
3. Dostlarınızın en sevdiğiniz yönleri nelerdir? = Yanımda değilken bile var olması 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Aşağıdaki ifadeleri kendi duygu ve düşüncelerinizle tamamlayınız.
Cevap:

1. Dostluk …….kardeşlik……. gibidir. Çünkü ……….her şeyini paylaştığın kişidir. ……..

2. İnsan …….kitap……… gibidir. Çünkü ………herkesin hayatı birer romandır………

3. Mutluluk ……..güneş……….. gibidir. Çünkü ……..insan mutlu olunca gözlerinin içi parlar……..

4. Güven …….duvar…….. gibidir. Çünkü ……..yapımı zor ama yıkımı kolaydır……

5. Huzur ……doğa……. gibidir. Çünkü …….saf ve temizdir……. 

4. Etkinlik

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Seçtiğiniz görselle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap: Ülkemizi ağaçlandırmak havadaki oksijen-karbon dioksit gibi gazların dönüşümünde birinci dereceden etkilidir. Fidan dikmek aynı zamanda erozyonu engelleri. Ağaçlandırma hem ekonomik fırsatlar yaratır hem de enerji tasarrufu yapar.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik

A) “Dostluk” konulu bir şiir yazınız. Şiirinizde ahenk unsurlarına dikkat etmeyi ve şiirinize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap: 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 261 Ders Kitabı Cevapları

B) Yazdığınız şiirdeki ahenk unsurlarını açıklayınız.
Cevap: Şiirimdeki ahenk unsurları kafiye, kelime tekrarı ve rediftir.

6. Etkinlik

Aşağıdaki ünlem cümlelerini yay ayraç içindeki anlamları verecek şekilde örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap:

1. Aaa, arkadaşım gelmiş! (şaşırma)

2. Aaa, ….sen yine mi geldin!….. (kızma)

3. Aaa, ……kalemimi unutmuşum….. (anımsama / fark etme)

4. Aaa, ….nasıl üşümüş…… (acıma)

5. Aaa, …..çok gençti…. (üzülme)

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik

A) Aşağıdaki deyimlerle bu deyimlerin anlamlarını örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap: 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 262 Ders Kitabı Cevapları

B) Yukarıdaki deyimleri inceleyiniz. Bu deyimlerin arasında nasıl bir anlam ilişkisi vardır? Açıklayınız.
Cevap: Yukarıdaki deyimler anlam yakın anlamlıdır. yardımlaşmak ve dayanışmayı anlatıyor.

C) Anlamını öğrendiğiniz deyimlerden üçünü seçerek bir paragraf yazınız.
Cevap: Dostlarımız bize yol gösterir, kol kanar gererler. Omuz omuza verip her zorluktan çıkarız. iyi günde kötü günde kurtarıcıdır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları MEB Yayınları

8. Etkinlik

A) Öğretmeninizin dinleteceği, bestesi Şanar Yurdatapan’a ait olan “Arkadaş” adlı şarkının konusunu ve ana duygusunu bulunuz.
Cevap: 

Şarkının Konusu: Arkadaş.
Şarkının Ana Duygusu: Arkadaşlarımızın kıymeti ve değeri

B) Dinlediğiniz şarkıyı beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Şarkıyı çok beğendim. Çünkü arkadaşlığı anlatan çok duygusal bir şarkı

C) Dinlediğiniz şarkının sizde çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yıl boyunca öğrendiğiniz deyim ve atasözlerinden de yararlanınız.
Cevap:  CANIM DOSTUM

Benim liseden bir tane dostum vardı. Çok samimiydik hep omuz omuza idik. Birbirimize hep yol gösterirdik saatlerce hiç susmadan konuşabilirdik. Kötü günlerimde hep yanımda olurdu bende onun yanında olurdum. Birbirimize hep kol kanat gererdik. Dostumun ailesi öğretmen olduğu için tahinleri çıktı başka şehir gittiler. Benim için çok kötü bir durumdu ama hiç bir şeklîde ayrılmadık yüz yüze olmasa bile telefonlarda mesajlarda her şekilde birbirimizin yanında olduk.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Yaşadığınız yerin ismini nasıl aldığı ile ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap: Eski uygarlıklardan Hitit prenslikleri birleşerek Hattena Krallığı kumuşlardır. Hatay ismi de geçmişten günümüze Hattena isminin evrilmesiyle oluşmuştur.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.