Cevap Yaz
23 Şubat 2024, 2:07 - Furkan Yazdı

İnsanlar Zamanı Eskiden Nasıl Ölçerdi? Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Aziz Sancar Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İnsanlar Zamanı Eskiden Nasıl Ölçerdi? metnine ait etkinlik çalışmalarının bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84-86-87-88-89 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

İnsanlar Zamanı Eskiden Nasıl Ölçerdi Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

İnsanlar Zamanı Eskiden Nasıl Ölçerdi? Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 84-86-87-88-89 Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Zamanla ilgili bulduğunuz atasözü ve deyimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Zaman İle İlgili Atasözleri

  • Bugünün işini yarına bırakma.
  • Boşa harcadığın bir dakika, ömründen çaldığın bin dakika.
  • Demir tavında dövülür.
  • Her saat yaralar, sonuncusu öldürür.

Zaman İle İlgili Deyimler

  • Yumurta kapıya dayanmak.
  • Akşam yatmak bilmez sabah kalkmak bilmez.
  • Eski çamlar bardak oldu.
  • Köprünün altından çok sular geçti.

2. İnsanoğlu neden zamanı ölçme ihtiyacı hissetmiş olabilir? Açıklayınız.
Cevap: İnsanoğlu gününü daha verimli yönetebilmek, daha planlı çalışabilmek için zamanı ölçmeye ihtiyaç duymuş olabilir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı örnekteki gibi doldurunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Tarih öncesi çağlarda yaşayan insanlar zamanı kaç bölüme ayırırdı? Açıklayınız.
Cevap: Tarih öncesindeki çağlarda insanlar zamanı gece ve gündüz olmak üzere iki bölüme ayırırdı.


2. Güneş saatleriyle zaman nasıl belirlenirdi? Bu saatin kullanımındaki zorluklar nelerdi?
Cevap: Güneş saatleri daire şeklinde olan bir taşın ortasındaki çubuğa yada herhangi bir işaretin gölgesine bakılarak belli bir süre bekleniyordu. Bunun en büyük zorluğu güneşsiz kapalı havalarda ve geceleri kullanılamıyor olmasıydı.


3. Metinde hangi saat türlerinden bahsedilmektedir? Bu saat türleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayınız.
Cevap: Metinde su saati, kum saati, güneş saati, mekanik ve dijital saatlerden bahsedilmektedir. En önemli fark yalnızca kum saatinin üzerinde işaret olmamasıdır. Kum saati hariç tüm saatlerin üzerinde işaret bulunmaktadır.

4. Bir saat tasarımı yapsaydınız saatinizin hangi özelliklere sahip olmasını isterdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Bir saat tasarımı yapacak olsaydım geceleri farklı, gündüzleri farklı ayrıca yağmurlu ve güneşli günlerde apayrı gözüken bir temaya sahip dijital saat tasarlardım. Bu şekilde bir saat hep hayalim olmuştur.

5. Bir saat 60 dakika, bir gün 24 saattir. Zaman ölçülerinin tüm dünyada aynı olmasının yararları neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Dünyanın neresine gidersek gidelim saati hesaplarken zorluk yaşamayız. Bu nedenden dolayı evrensel bir ölçü olmuş olabilir.

6. Zamanı etkili ve verimli kullanmaktan ne anlıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Gün içerisinde yapılabilecek şeylerin en fazlasını yapmayı, boşa vakit harcamamayı ve dikkatli vakit kullanmayı anlıyorum.


3. Etkinlik

Zamanı ölçen araçların olmadığı bir dünya hayal ediniz. Böyle bir dünyada yaşamın nasıl olacağı ile ilgili düşüncelerinizi açıklayan bir konuşma yapınız.
Cevap: Zamanı takip edemeseydik gün içerisinde yapacağımız işlere yeterli zaman ayıramaz ve plan yapamazdık. Yapacağımız işler bir güne yetişemeyebilir ve evlere geç saatlerde gitmek zorunda kalabilirdik.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

B) Siz olsaydınız nasıl bir icat yapardınız? Aşağıdaki yönergeleri izleyerek yazınız.
Cevap:

İcadımın adı: Şemsiyeden yağmurluk

İcadım için kullanacağım malzemeler: Şemsiye ve yağmurluk

İcadım ne işe yarayacak?: Kirli suların yanında veya yağmurlu havalarda hem yağmurdan hemde arabaların sıçrattığı sulardan beni koruyacak.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları

Zamanın çok yavaş geçtiğini hissettiğim bir an: Okulda sınıftayken öğretmenimizin dersleri.

Zamanın çok hızlı geçtiğini hissettiğim bir an: Yazılılarda soruları okurken çok hızlı geçiyor.

Zamanı durmuş gibi hissettiğim bir an: Aşı olmaya gittiğim zaman hemşirenin bana iğneyi sapladığı an.


6. Etkinlik

Zamanda yolculuk yapma şansınız olsaydı hangi zamana gidip neler yapmak isterdiniz? Düşüncelerinizi hikâye edici bir metin olarak yazınız. Yazınıza uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:

Zamanda Yolculuk

Zamanda yolculuk yaparak Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Cumhuriyet’i ilan ettikten sonraki zamanlarına gitmek isterdim. 1925 yıllarında Atatürk’ün yanında olup onun devlet işlerinde verdiği kararları, yeni Cumhuriyeti’mizin nasıl geliştireceğini yakından şahitlik ederdim. Atatürk ile samimi davranarak ona büyük bir saygı duyar ve yardımcı olmaya çalışırdım.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik

Şehrinizde düzenlenecek olan bilim şenliğine katılacaksınız. Ancak evinizdeki saatlerin hiçbiri doğru zamanı göstermiyor. Çünkü saatlerin ayarları bozulmuş. Saatlerden biri gerçek saatten 3 dakika, biri 14 dakika, diğeri de 20 dakika geri kalmıştır. Saatleri karşılaştırıp gerçek saatin kaç olduğunu bularak arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Saat tam olarak 15.15’tir.


8. Etkinlik

A) Aşağıdaki metni okuyunuz. Metni okurken kişi adlarının yerine kullanılmış olan kelimeleri bularak altlarını çiziniz.
Cevap: Beni, onlara, siz, benim, sizi, sen bize, onları, sizin

 

B) Yukarıdaki metinde kişi adlarının yerine kullanılan üç kelimeyi seçerek bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap:

  • Nöbetçi öğretmen bizi yanına çağırmış.
  • Sınıfın nöbetçi öğrencisi sensin.
  • Sizin sınıftan birisi bugün bizim yanımıza geldi.
  • Onlar diğerlerini dışlamaya başlayan bir grup oldu.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Hikikomori hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Hikikomori çekilmek, hapsolmak anlamına gelmekte olan Japonca bir sözcüktür. Bu sözcük genellikle kendini toplumdan ve hayattan soyutlaştırıp temel ihtiyaçlarını gidermek dışında kendilerini hapsettikleri odadan çıkmazlar ve asla sosyalleşmezler.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.