Cevap Yaz
23 Şubat 2024, 2:10 - Seher Yazdı

Sen De Bir İyilik Yap Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Sen De Bir İyilik Yap Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sen De Bir İyilik Yap konusuna ait çeşitli etkinliklerin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250-253-254-255-256-257 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Sen De Bir İyilik Yap Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Sen De Bir İyilik Yap Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 250-253-254-255-256-257. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları MEB Yayınları

1. Araştırdığınız haber metnini arkadaşlarınıza okuyarak bu haber metniyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu haber metnini okuduğumda böyle güzel şeylerin düşünülmesinden dolayı hem duygulandım hem de gururlandım. 

2. Yaşadığınız ya da tanık olduğunuz bir iyilik öyküsünü arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Bundan bir yıl önce lunaparktan çıktığımızda yerde telefon bulmuştuk. Telefonda bir aile fotosu vardı daha sonra telefon çaldı telefonu bulduğumuzu ve konumumuzu söyledik. Daha sonra gelip telefonu bizden alıp teşekkür ettiler.

Metnin başlığından ve görsellerinden hareketle konusunu tahmin ediniz. Tahmininizi öğretmeninizle paylaşınız.
Cevap: İyilik ile ilgili olabilir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

A) Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını bulunuz. Bunların sözlükteki anlamlarını karşılarına yazınız.
Cevap: 

Mahcup: Utangaç, utanmış, sıkılgan.
Soğukkanlı: Duyguları ölçülü olan. 
Tetikte olmak: Her an hazır olmak.
Caymak: Vazgeçmek, dönmek.
Sıska: Zayıf.

B) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

  • Anneme karşı mahcup oldum.
  • Abim çok soğuk kanlı bir birisidir.
  • Her an gelir diye tetikteydim.
  • Son anda caydı.
  • Esra arkadaşım oldukça sıska

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Güniz Hanım, telefonu açtığında neden kaygılanmıştır? Anlatınız.
Cevap: Güniz Hanım, telefonu başkası açtığı için kızının başına kötü bir şey gelmesinden dolayı kaygılanmıştır.

2. Canol’un hangi sözleri Güniz Hanım’ın güvenini kazanmasını sağlamıştır?
Cevap: Canol’un adını, soyadını ve okulunu söylemesi Güniz Hanım’ın güvenini kazanmasını sağlamıştır.

3. Güniz Hanım’ın okul müdür yardımcısının yanına gitme nedeni nedir?
Cevap: Güniz Hanım okul müdür yardımcısının yanına Canol’un davranışlarını övmek ve takdir etmek amacıyla gitmiştir.

4. Güniz Hanım, Canol’a teşekkür etmek için ne yapmıştır? Siz Güniz Hanım’ın yerinde olsaydınız Canol’u ödüllendirmek için ne yapardınız?
Cevap: Güniz Hanım, Canol’a teşekkür etmek için harçlık vermiştir. Ben Güniz Hanım’ın yerinde olsaydım harçlık vermezdim ailesiyle birlikte güzel bir yemek için davet ederdim.

6. Metnin sonunda yer alan “İyilik yapmak hepimizin borcu. İllaki bir gün siz de birilerine bir iyilik edersiniz. O zaman ödeştik sayın.” sözlerinden ne anlıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: İyilik yaparsak iyilik görürüz lafını anlıyorum.

7. Bir iyilik yaptığınızda ya da size bir iyilik yapıldığında neler hissediyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Bir iyilik yaptığımda ya da bana bir iyilik yapıldığında çok iyi mutlu güzel hissediyorum. Birilerine yardımcı olmak beni çok mutlu ediyor.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Canol’un fiziksel ve ruhsal özelliklerini metinden hareketle aşağıya yazınız.
Cevap: 

Fiziksel Özellikleri: Zayıf, sıska.
Ruhsal Özellikleri: Bilinçli, olgun, akıllı, utangaç, yardımsever.

4. Etkinlik

A) Okuduğunuz metni özetleyiniz.
Cevap: Güniz hanımın telefonu çalar ve arayan kızdır. telefonu açtığında yabancı bir sesle karşılaşır ve çok tedirgin olur. Kızının telefonu bankta unuttuğunu söyler telefondaki Canol. Caol okul adresini ismini söyler ve Güniz hanımın gelmesini bekler Güniz hanım gelir tebrik etmek için müdürün yanına gider. Müdür yoktur ama müdür yardımcısının yanına geçip tebrik eder canol’u . Daha sonra Canol telefonu teslim eder. 

B) Özetlediğiniz hikâyenin ana fikrini yazınız.
Cevap: Hikâyenin ana fikri; iyilik yapmanın ve iyiliği karşılıksız yapmanın insani bir davranış olduğudur.

5. Etkinlik

A) Okuduğunuz metinde geçen deyimleri aşağıya yazınız.
Cevap: Göz göze gelmek, aklı başka yerde olmak, bakışlarını dikmek, gözlerini kısmak, gözüne kestirmek, yüreği ağzına gelmek.

B) Bu deyimlerin metnin anlamına olan katkısını açıklayınız.
Cevap: Bu deyimler metnin anlamını güçlendirmiştir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Okuduğunuz hikâyede Canol’un müdür yardımcısının odasından ayrılmasından sonra sizce neler olmuştur? Düşüncelerinizden hareketle aşağıya hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap: 

Canol mahcup mahcup odadan ayrıldı. İki yetişkin insan, küçük bir çocuktan ders almış gibi şaşkın ama memnundular. Canol mutlu bir şekilde sınıfına gitmiştir. Daha sonra öğretmeni gelip sınıfta arkadaşlarının yanında canolu tebrik edip hediye vermiştir ve iyilikle ilgili bir çok hikayeler anlatıp dersi tamamlamıştır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik

A) Canol, parkta bulduğu cep telefonunu sahibine ulaştıramasaydı 112’yi arayacaktı. Canol neden böyle düşünmüş olabilir? Aşağıdaki görsellerden yararlanarak açıklayınız.
Cevap: Canol 112’yi arayarak polise ulaşıp telefonu sahibine ulaştırmak istemiştir.

B) 112 Acil Çağrı Merkezini hangi durumlarda aramalıyız? Bu numarayı gereksiz meşgul etmenin yol açacağı olumsuzluklar neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Yangın durumlarında, hastalık yaralanma olduğunda, suç işlendiğinde ve hırsızlık yapıldığında aramalıyız. Bu numarayı gereksiz meşgul edersek ihtiyacı olan kişilerin bu birimlere ulaşmasını engellemiş oluruz ve kötü sonuçlar doğurabiliriz.

8. Etkinlik

A) Canol’un okulunda okul temsilcisi seçilecektir. Aşağıda, okul temsilciliği seçiminde aday olan üç öğrencinin konuşma metinleri verilmiştir. Bu adaylardan hangisinin konuşmasını daha gerçekçi buluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Bu adaylardan 7/B sınıfındaki Onur Orhan’ın konuşmasını daha gerçekçi buluyorum. Çünkü daha mantıklı ve gerçekçi geldi konuşması ben Onur Orhan’ı seçtim.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları MEB Yayınları

B) Okul temsilciğine aday olduğunuzu düşünerek aşağıya bir konuşma metni yazınız. Bu metni arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanıza uygun bir hitap ifadesiyle başlayınız. Konuşmanızın sonunda sizi dinleyenlere teşekkür etmeyi unutmayınız.
Cevap:
Saygıdeğer müdürüm, müdür yardımcılarım, değerli öğretmenlerim ve sevgili arkadaşlarım..

İsmim Seher Doğan, 8/D sınıfındayım. Okulumuzun Kütüphane ve geziler bakımından eksikliklerinin farkındayım. Okul temsilciliğine koyduğum adaylığım ile bunların her birine çözüm bulma hedefindeyim. Temsilci olma durumunda, düzenleyeceğim kermesler ile kütüphanemizi zenginleştirmek ve geziler düzenlemek istiyorum. Bunları yapabilmem için sizlerin yardımına ve oyuna ihtiyacım var. Daha sosyal ve aktiviteli bir okul için Seher Doğan’a oy verin!

GELECEK DERSE HAZIRLIK

“Dostluk” konulu atasözleri araştırınız.
Cevap:

Dost başa, düşman ayağa bakar.
Dost, acı söyler fakat doğru söyler.
Fakir dost, çabuk unutulur.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.