Cevap Yaz
23 Şubat 2024, 2:08 - Sena Yazdı

Su Kirliliği Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Su Kirliliği Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Su Kirliliği konusuna ait çalışmalarının bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-154-155-157-158-159 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Su Kirliliği Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Su Kirliliği Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 152-154-155-157-158-159 Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1. Yaşadığınız çevredeki su kaynakları ile ilgili arkadaşlarınıza bilgi veriniz.
Cevap: Yaşadığım çevrede su kaynaklarından; göller,  akarsular, nehirler ve yeraltı suları vardır.


2. Sizce susuz bir yaşam nasıl olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Susuz bir yaşam olmazdı. Çünkü tüm canlılar suya muhtaçtır. Hiçbir insan, hayvan ve bitki susuz yaşayamazlar.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

A) Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlükten bulunuz.
Cevap:

Etken:  Bir işin olmasına yol açan.
Nitelik: Bir şeyin sahip olduğu özellik.
Konut: Barınılan yer.
Erozyon: Toprak kayması.
Kademe: Derce, aşama.
Tanker: Sıvılaşmış yükleri taşıyan büyük araç.
Varil: Sıvı şeyleri taşımak için kullanılan silindir kap.
Filtre: Süzgeç.
Sanayi: Hammaddelerin işlenerek kullanılabilir hale gelmesi.
Endüstri: Maddeleri işleme.


B) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden beşini kullanarak suyun hayatımızdaki önemi ile ilgili bir metin yazınız.
Cevap: Su dünyanın en önemli maddelerinden biridir. Çünkü insan, hayvan ve bitkisine kadar her türden canlı su ile hayatını sürdürür. Dünyanın yüzde 70’i, insan vücudunun yüzde 60’ının su ile kaplı olması da suyun önemini anlatmaktadır.


C) Okuduğunuz metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metinde suyun kirliliği anlatılmaktadır.


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Su kirliliği nasıl oluşmaktadır? Metinden örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Su kirliliği sanayi ve fabrikalardan çıkan zehirli maddelerin doğaya bırakılmasıyla oluşmaktadır.


2. Suların kirlenmesine karşı alınan önlemlerin amaç ve sonuçları nelerdir?
Cevap: Suların kirlenmesine karşı alınan önlemlerin amacı sularımızın temiz kalması ve canlı hayatına olumsuz etkilerinin olmaması.


3. “Suların Kirlenme Nedenleri Nelerdir?” başlığı altında verilen maddelerden hareketle asıl kirleticilerin kim olduğunu bulabildiniz mi? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Suları asıl kirletenler insanlardır. İnsanlar doğayı düşünmediği ve sorumsuz olmalarından dolayı suları kirletirler.


4. Metinde verilen bilgilere göre kirli su kullanırsak neler olur?
Cevap: Kirli su kullanırsak mikrop kapar ve bir çok hastalığa yakalanabiliriz.


5. “Su gibi aziz (kıymetli) ol!” sözü size neler çağrıştırıyor? Açıklayınız.
Cevap: Bu söz bana suyun kıymetli olduğunu çağrıştırmaktadır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

A) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu üç görseli birbiriyle karşılaştırarak çevre temizliği konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.
Cevap: Temiz olmak ve çevremizi temiz tutmak başta bizim sağlığımız ve doğanın sağlığı için önemlidir. Resimlerde doğayı kirletmememiz ve doğayı çöplerimizle hasta etmememiz gerektiği anlatılmaktadır. Maalesef üçüncü resimde olduğu gibi her birey bunun bilincine varamaz ve kirlettiği doğayı tekrar bulduğu gibi bırakmaz. Bu şekilde hareket etmek çevre ve su kirliliğine sebebiyet verir, mikrop oluşumunu hızlandırır ve bitkilere ağaçlara zarar vererek öldürür.


B) Görseldeki sloganla ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Slogan güzel anılar biriktiriyorken yenilerini biriktirmek için alanları temiz ve sağlıklı bırakmamızı anlatmaktadır.


C) Çevre temizliği ile ilgili bir slogan geliştirerek sloganınızı aşağıdaki bölüme yazınız. Sloganınızı sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap:

Çevreni Sev Onu Temiz Tut !


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları

B) İncelediğiniz broşürden hareketle “hava kirliliği” konulu bir broşür hazırlayarak broşürünüzü sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 157 Ders Kitabı Cevapları


5. Etkinlik

Çevre dostu ürünler satan bir fabrikanın sahibi olduğunuzu hayal ediniz. Ürünlerinizi tanıtacağınız bir reklam metni yazınız.
Cevap: Doğa dostu olanlar için en doğalından ürünlerle geldik. Ürünlerimizin paketinden içeriğine kadar tertemiz çalıştık ve doğamıza zarar vermeyen maddelerle geliştirdik. Hem gelişiyor hem de koruyoruz. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Aşağıdaki metinden hareketle, etkinlikte kullanılan metnin yazarı hakkındaki bilgileri tahmin etmeye çalışınız. Tahminlerinizi alttaki forma örnekteki gibi yazınız ve metne uygun bir başlık bulunuz.
Cevap:

Adı: Yağmur
Soyadı: Toprak
Doğum tarihi: 29 Mayıs 2007
Doğum Yeri: İstanbul
Annesinin Adı: Çiçek
Babasının Adı: Çınar
Ağabeyinin Adı: Uzay 
Şu Anda Yaşadığı Şehir: Ankara 
Metnin Başlığı: Ben kimim?


7. Etkinlik

Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız. Metninizi tamamlarken geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları

8. Etkinlik

A) Aşağıdaki cümlelerde yer alan “su” kelimesinin geçtiği altı çizili deyimleri inceleyiniz. Aynı veya yakın anlama sahip olduğunu düşündüğünüz deyimleri örnekteki gibi eşleştiriniz. Daha sonra atasözleri ve deyimler sözlüğünden eşleştirmelerinizi kontrol ediniz.
Cevap:

Ağzının suyu akmak → Ağzı sulanmak
Su içinde kalmak → Su gibi terlemek
Arasından su sızmamak → İçtiği su ayrı gitmemek
Havanda su dövmek →Kalburla su taşımak


B) Yukarıdaki cümlelerde geçen altı çizili deyimlerin anlatıma olan katkısını açıklayınız.
Cevap: Yukarıdaki deyimler cümlelerin anlamını pekiştirmektedir.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

Yaşadığınız bölgedeki hava şartlarının günümüzdeki durumuyla geçmişteki durumu arasında bir fark olup olmadığı ile ilgili büyüklerinizden bilgi alınız.
Cevap: Büyüklerimden aldığım bilgiye göre yaşadığım bölgede hava şartları eskisine göre daha dingin geçiyormuş. Kışlar daha az soğukmuş.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.