Türk Askerinin Cesareti Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Türk Askerinin Cesareti metnine ait etkinliklerin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48-49 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. “Çanakkale Savaşı ve Çanakkale Savaşı’nda Mustafa Kemal Atatürk” konularında yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: 1. Dünya Savaşında Çanakkale Savaşı gerçekleşmiştir. Kemal Atatürk üstün zekası ile planlar yapmış ve yaralanmasın rağmen azimle ilerlemeye devam etmiş. Yaptığı başarılı stratejileri ile düşmanı alt etmiştir.
2. “Vatan” kelimesinin sizde çağrıştırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Vatan kelimesi birliği, beraberliği, bayrağımızı, bağımsızlığımızı ve özgürlüğümüzü çağrıştırmaktadır.
A) Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız.
Cevap:
Nişan: Hedefi vurmak için isabet ettirmek.
Mehmetçik: Türk askerine verilen isim.
Rütbe: Askerlere verilen derece.
Bahtiyar: Mutlu.
İntiba: İzlenim.
Siper: Darbelerden korunmak için bir şeyin arkasına saklanmak.
Feryat: Haykırış.
Cesaret: Atılganlık.
Nazik: Kibar olan.
Hayret: Beklenmedik, şaşırılan şey.
Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metinde geçen olaylar kimin ağzından anlatılmaktadır?
Cevap: Metinde geçen olaylar Avustralya genel valisi Lord Casey(Lord Keyzi) ağzından anlatılmaktadır.
2. Avustralyalı komutanın Türk askerlerini sevmesini ve onlara hayran olmasını sağlayan olay nedir?
Cevap: Yaralanan yüzbaşılarını kendi askerlerinin değil de Türk askerlerinin savaş ortasından kurtararak kendi bölgelerine bırakması Türk askerlerini sevmesini ve onlara hayran olmasını sağlayan olaydır.
3. Türk askeri, kendi hayatını tehlikeye atarak İngiliz Yüzbaşı’ya niçin yardım etmiş olabilir? Anlatınız.
Cevap: Türk askerlerimiz merhametli ,cesur ve vicdanlı oldukları için yardım etmişlerdir.
4. Yaralı hâlde yatan İngiliz Yüzbaşı’ya Türk askerleri ateş etmeye devam etseydi, hatırayı anlatan Avustralyalı komutanın Türk askerine bakışı nasıl olurdu? Açıklayınız.
Cevap: Türk askerlerinin acımasız, gaddar ve merhametsiz olduğunu düşünürdü.
5. Olayın yaşandığı cephede bir asker olsaydınız İngiliz Yüzbaşı’yı kurtaran cesur asker, sipere döndüğünde ona neler söylerdiniz?
Cevap: Bu yüce gönüllülüğünden dolayı onunla gurur duyduğumu söylerdim.
6. Bu metni siz yazmış olsaydınız metne hangi başlığı koyardınız?
Cevap: Türk Askerinin Merhameti
Aşağıdaki hikâye haritasını “Türk Askerinin Cesareti” metninden hareketle doldurunuz.
Cevap:
Kahramanlar: Türk askeri, Komutan Lord Casey
Olay: Metinde Avustralyalı komutanın yaşadığı bir olay anlatılmaktadır. Olayda İngiliz yüzbaşı yaralanıyor, yüzbaşına İngiliz askerinin hiçbiri yardıma gitmiyor. Yaralı yüzbaşını gören Türk askerleri yüzbaşın yanına gelerek onu düşman bölgesine bırakıyor.
Yer: Arıburnu Cephesi
Konu: Türk askerinin merhametli, cesur ve adaletli olması.
Ana fikir: Türk askerinin merhametli ve yiğit oldukları.
Zaman: 1915
A) Çanakkale Savaşı’nda komutan olduğunuzu ve taarruza geçmeden önce askerlerinize bir konuşma yapacağınızı hayal ediniz. Konuşma metninize etkileyici bir hitap ifadesiyle başlamayı unutmayınız. Metninizde “özveri, sorumluluk, bayrak, vatan, bağımsızlık, şehitlik” kelimelerini kullanınız.
Cevap:
Ey Cesur Türk Askeri!
Bu uğurda öleceğimizi bile bile bağımsızlığımızın savaşına gidiyoruz ve bu savaşta her birinizin bütün kalbinizle, cesaretinizle, vatan sevginizle koşa koşa geldiğinizi biliyorum. Önemli olan şehit olmak, yaşmak değil. Önemli olan bu vatanı, bayrağı ayaklar altına bırakmamaktır. Allah hepinizin yardımcısı olsun!.
B) Konuşmanızı aşağıdaki plan doğrultusunda hazırlayarak arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap:
Konuşmama hangi hitap ifadesiyle başlayacağım?
→ Konuşmama ”Ey Cesur Türk Askeri!” hitabıyla başlayacağım.
Konuşmamda nelerden bahsedeceğim?
→ Konuşmamda Türk askerinin vatanı için cesur ve yiğit olduğundan, bu uğurda öleceğimizi bilsek de canla başla savaşıp bayrağımızı dalgalandıracağımızdan bahsedeceğim.
Konuşmamda askerleri etkilemek için ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım?
→ Konuşmamda askerleri etkilemek için ses tonumu tutacağım ve dimdik duracağım.
Konuşmamda hangi anahtar kelimeleri kullanacağım?
→ Konuşmamda ”bayrak, vatan, bağımsızlık ve şehitlik” anahtar kelimeleri kullanacağım
Konuşmamı hangi ifadelerle sonlandıracağım?
→ Konuşmamı ”Allah hepinizin yardımcısı olsun!” ifadesiyle sonlandıracağım.
Arıburnu Cephesi’nde savaşan ve İngiliz Yüzbaşı’nın yardım çağrısını duyan Türk askerleri arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir? Öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla karşılıklı konuşma metni yazarak bu konuşmayı sınıfta canlandırınız. Canlandırma sırasında beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap:
Cesur Türk askeri: Yüzbaşı yaralanmış. Bunu bile bile daha fazla ateş edemeyeceğim. Gidip alalım onu oradan.
Mehmetçikler: Çatışma hala devam ediyor nasıl gidip alacağız.
Cesur Türk askeri: Arkadan beni izleyin ve koruyun alıp geleceğim.
(Cesur asker yüzbaşını bırakıp geldikten sonra)
Mehmetçikler: Bizim cesur Mehmetçiğimiz. Allah seni korusun. Bize de bu yakışırdı.
Aşağıdaki yüz ifadelerini inceleyiniz. Bu yüz ifadelerinden hangisi, Arıburnu Cephesi’nde yaralanan Yüzbaşı’nın sipere getirilmesini emreden İngiliz Komutan’ın takındığı yüz ifadesi olabilir?
Cevap: 2. yüz ifadesi Arıburnu Cephesi’nde yaralanan Yüzbaşı’nın sipere getirilmesini emreden İngiliz Komutanın takındığı yüz ifadesi olabilir. Çünkü sinirlenmiş ve endişelidir.
Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili bir anı araştırınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Vatan kelimesi bana var olduğum yeri hatırlatıyor. Canım pahasına korumam gerektiğini çağrıştırıyor. Ayrıca birlik ve beraberlik kelimelerini de anlamlı hale getiriyor.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.