Cevap Yaz
14 Ağustos 2023, 10:59 - Furkan Yazdı

Yaşlı Nine Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Yaşlı Nine Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yaşlı Nine metnine ait etkinliklerin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Yaşlı Nine Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Yaşlı Nine Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 50-51-52-53-54-55 Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1-) Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili araştırdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atatürk, bir gezisinde cüsseli bir Mehmetçik gördü. Yanına çağırıp güreş bilip bilmediğini sordu. Yanında güçlü görünen erlerle güreştirdi. Mehmetçik her defasında galip geliyordu. Onu bu şekilde gören Mustafa Kemal neşelenip ceketini çıkarıp Mehmetçiğe ense tuttu ve ‘Haydi birde benimle güreş’ dedi. Asker şaşırarak atasının yüzüne baktı ve ‘ Ata’m sizin sırtınızı yedi düvel yere getiremedi. Ben nasıl getireyim?’ dedi. Mustafa Kemal bu sözler karşısında duygulanıp gözleri doldu. Belli etmemek için ise gülümsemeye çalışıyordu.


2-)Atatürk’ün Türk milleti için yaptığı fedakarlıklara örnekler veriniz.
Cevap: Atatürk, Türk milleti adına Kurtuluş Savaşı’nın başlaması ve halkı düşman işgallerine karşı örgütleyerek birlik haline getirmiştir. Ayrıca TBMM’nin kurulması ve güçlenmesinde büyük çabalar sarf ederek ülkemizin uluslararası alanda güçlenmesini sağlamıştır. 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları

1.ETKİNLİK

A) Metinde geçen bazı kelimeler aşağıda harfleri karışık olarak verilmiştir. Bu kelimeleri düzenleyerek anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 52 Ders Kitabı Cevapları


B) Anlamları ile eşleştirdiğiniz kelimeleri kullanarak “vatan sevgisi” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metne uygun bir başlık ekleyiniz.
Cevap:

VATAN

Vatan; bir milletin evi, hazinesi, özel mülkü, barındığı ve korunduğu yerdir. Millet olarak her insana düşen görev vatanına vefalı, fedakar ve yararlı olmaktır. Vatan sağ ve hür oldukça milleti de hür ve dimdik yaşar.


2.ETKİNLİK

A) Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Yaşlı kadın Atatürk ile niçin görüşmek istemektedir?
Cevap: Yaşlı Kadın, memleketini kurtaran kişiyi hayatta ölmeden önce bir kez görmek istediği için Atatürk’ü görmek istemektedir.


2. Yaşlı kadının Atatürk’ten bir şey istememesini nasıl yorumluyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Yaşlı Kadının, Atatürk’ten bir şey istememesini vatan ve memleket sevgisine, yüce gönüllü bir insan olduğu şeklinde yorumluyorum.


3. Atatürk ile konuşma olanağınız olsaydı ona nasıl teşekkür ederdiniz? Örneklendiriniz.
Cevap: Atatürk ile konuşma şansım olsaydı Atatürk’ün başarılarından bahseder özellikle Çanakkale ve Trablusgarp’ta yaptığı başarılar hakkında konuşur onu ayrı ayrı tebrik eder ve bu ülkenin geldiği yüksek konumu ona borçlu olduğumuzu söylerdim.


4. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Türk Millet’inin, ülkemizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e olan sevgisi ve minneti.


B) Metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru hazırlayınız.
Cevap: 

  • Kadın kimi görmeden ölmek istemiyormuş?
    Cevap: Yaşlı Kadın, ölmeden önce Atatürk’ü görmek istemiş.

 

  • Atatürk kim ile birlikte geziye çıkmıştır?
    Cevap: Atatürk, Sabiha Gökçen ile beraber geziye çıkmıştır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları

4.ETKİNLİK

A) Aşağıda verilen bilgilerden hangileri “Yaşlı Nine” metninin tür özelliklerine uygundur? Yanına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.
Cevap:

(X) Geçmişte yaşanan bir olay anlatılmıştır.
( ) Metinde anlatılan olaylar hayal ürünüdür.
(X) Metnin kahramanları gerçek kişilerdir.
(X) Yer ve zaman bellidir.
( ) Metindeki olaylar günümüzde yaşanmaktadır.


B) Yukarıda özelliklerini işaretlediğiniz metin türü aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: C)Anı


C) Defterinize, okuduğunuz “Yaşlı Nine” metninin tür özelliklerine uygun bir metin yazınız.Yazdığınız metni arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: “Yaşlı Nine” Metninin Tür Özelliklerine Uygun Bir Metne bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz: https://www.forumsinif.com/yasli-nine-metninin-tur-ozelliklerine-uygun-bir-metin.html


5.ETKİNLİK

A) Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Altı çizili sözcüklerin arasında nasıl bir anlam ilişkisi olduğunu açıklayınız.
Cevap: Altı çizili sözcükler zıt anlamlı sözcüklerdir.


B) Yukarıda verilen cümlelerdeki anlam ilişkilerine benzer şekilde “vatan” ile ilgili cümleler kurarak aşağıya yazınız. Cümlelerinizde kelimelerin zıtlık özelliklerinden faydalanınız.
Cevap: 

  • Cephedeki askerler, düşe kalka savaşmaya devam ediyorlardı.
  • Düşman geldiyse elbet gitmesinide bilecek.
  • Cepheye koşan kadınlar az çok demeden yardım etmeyi bırakmadılar.
  • Seyit Onbaşı’dan önce askerlere üzüntü hakimken taşıdığı toplarla ordu sevince boğuldu.
  • Barış yanlıları her gün savaş karşıtı makaleler yayınlıyordu.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayınları

6.ETKİNLİK

B) Aşağıya “Ulusal Bağımsızlık ve Cumhuriyet” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Yazınızı yazarken “ama, bununla birlikte, lakin, fakat, buna rağmen, ancak” kelime ve kelime gruplarını uygun yerlerde kullanınız. Yazınızda kullandığınız bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.
Cevap: “Ulusal Bağımsızlık ve Cumhuriyet” Konulu Bilgilendirici Bir Metine Bu Bağlantıdan Ulaşabilirsiniz:
 https://www.forumsinif.com/yasli-nine-metninin-tur-ozelliklerine-uygun-bir-metin.html


 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları MEB Yayınları

7.ETKİNLİK

B) Aşağıdaki boşlukları Anıtkabir krokisine uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:

1. ……Hürriyet Kulesi…… ve ………İstiklal Kulesi…………………. girişe en yakın kulelerdir.

2. ……23 Nisan Kulesi…… müze çıkışına en yakın kuledir.

3. Girişten Tören Alanı’na ……Aslanlı yol…… geçilerek ulaşılır.

4. Tören Alanı’nda, çarpı (X) işaretli yerde duran ve solunda Cumhuriyet Kulesi, sağında İnkılap Kulesi bulunan ziyaretçinin önünde Anıtkabir’in ……Şeref holü…… ve ……Atatürk’ün lahdi…… bölümleri bulunur.


5)Anıtkabir’in mimarı siz olsaydınız Anıtkabir’e hangi bölümleri eklemek isterdiniz?Anlatınız.
Cevap: Ben olsaydım Anıtkabir’e, Atatürk’ün Trablusgarp’ta vermiş olduğu mücadeleleri anlatan bir küçük müze alanı eklerdim. Bu müze alanında Atatürk’ün Trablusgarp’taki fotoğrafları, yaptığı çalışmalar ve öneminden bahsederdim.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

15 Temmuz şehitlerinden birinin yaşam öyküsünü araştırınız.
Cevap:

MUSTAFA CAMBAZ

Mustafa Cambaz, Yeni Şafak gazetesinde görevli 53 yaşında bir foto-muhabirdi. Yunanistan’da doğan Mustafa Cambaz, Yunan Ordusunda askerlik yapmayı reddettiği için Yunan vatandaşlığından atılmıştır. Darbe girişimi sırasında öldürülmeden önce evli ve bir çocuk sahibiydi. Darbe girişimi haberini aldığı gece sokağa çıkmış ve Çengelköy’de karakolunun basıldığı haberini almasıyla o karakola gitmişti. Çengelköy Polis Karakolunu basan darbeciler, Cambaz’ın göğsünden iki kurşunlara vurarak orada şehit etti. 

Mustafa Cambaz, Yunan vatandaşlığından atıldığından dolayı herhangi bir ülkenin vatandaşı değildi. Darbe girişimi sonrası gerçekleşen Bakanlar Kurulu kararı ile Türk Vatandaşlığı’na alınarak şehit ilan edilmiştir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.