Cevap Yaz
23 Şubat 2024, 2:09 - Sena Yazdı

Yemek, İçmek, Sindirmek Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Yemek, İçmek, Sindirmek Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yemek, İçmek, Sindirmek metnine ait etkinliklerin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 214-216-217-218-219-220-221 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Yemek, İçmek, Sindirmek Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Yemek, İçmek, Sindirmek Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 214-216-217-218-219-220-221. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Sağlıklı bir yaşam için nasıl beslenmemiz gerektiği ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sağlıklı bir yaşam için sağlıklı ve dengeli beslenmeliyiz. Günde en az iki en çok üç öğün yemek yemeli, sebze, et ve meyveyi bol bol tüketmeliyiz.


2. Doğru beslenmenin sağlığımız açısından yararları nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Doğru beslenmek bağışıklık sistemimizi güçlendirir, ideal kilomuzu korumamızı sağlar, hastalıklarla savaşma direncimiz artar, daha enerjik ve dinç oluruz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

A) Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlükten bulunuz.
Cevap:

sindirmek: Sinmesini sağlamak.
pelikan: Beyaz tüylü iri kuş.
salgı: Hücrelerin saldığı sıvı.
öğütmek: Ezmek, çiğnemek.
nihayet: Son
asit: Hidrojenli birleşik.
bulamaç: Cıvık, sulu hamur.


B) Yukarıdaki kelimelerden üç tanesini seçerek bu kelimelerin geçtiği bilgilendirici bir paragraf yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları MEB Yayınları


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Metnin başında yer alan karşılıklı konuşmada sizi şaşırtan bir şey oldu mu? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap: Metinde babasının kaza geçirdiğini ve televizyon izlediğini söylemesi beni şaşırttı.


2. Metne göre dişlerimizin ne derece önemli olduğunu ne zaman anlarız? Bu durumu yaşamınızdan örnekler vererek yorumlayınız.
Cevap: Metne göre dişlerimizin önemli, olduğunu kaybettiğimizde anlarız. İnsanlar elindekinin kıymetini her zaman kaybedince anlarlar. Tıpkı sevdiğimiz bir yakınımızı kaybettiğimizde değerini anlamamız gibi.


3. Metinde tükürüğün sindirimdeki önemi ile ilgili verilen bilgiler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Metinde tükürüğün ağzımızdaki yemekleri yumuşatarak, faydalı mineralleri ayırdığı bilgileri verilmiştir.


4. Metinde anlatılan sindirim aşamaları nelerdir? Bu aşamalardan hangisi sizce daha ilginçtir? Anlatınız.
Cevap:

  1. Yiyecekler ağızda öğütülür.
  2. Öğütülmüş yiyecekler yemek borusundan mideye geçer.
  3. Mideye giden yiyecekler mide asitleri ile sindirilir.

5. Yazar, midedeki yiyecekler ile ilgili hangi benzetmeleri yapmıştır? Bu benzetmeleri yapmasının nedeni ne olabilir?
Cevap: Yazar midede bulunan yiyecekleri çorbaya, midedeki kasların kasılmasını da çorbayı karıştırmaya benzetmiştir. Çorbayı karıştırdığımızda içindekilerin birbirine karışmasından dolayı bu benzetmeyi yapmıştır.


6. Sağlıklı bir yaşam ve sindirim sistemi arasında nasıl bir ilişki olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Sindirim sistemimiz doğru çalışmaz ve yediklerimizi eritip sindiremediğinde rahatsızlanırız. Sağlıklı yaşam sürmenin adımlarından biri de sindirim sistemimizin sağlığına dikkat etmektir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

A) Lokman Hekim’in “OburIuk ve iştahsızIık bedenin baş düşmanıdır.” sözünden hareketle öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla birlikte bir konuşma metni yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

B) Yukarıdaki duyurudan hareketle soruları cevaplayınız.

1. Niçin iki farklı menü hazırlanmış olabilir?
Cevap: Et ve tavuk yemeyenler olabileceği için iki farklı menü hazırlanmış olabilir.


2. Kırmızı menüyü seçen bir kişi hangi yemekleri almış olabilir?
Cevap: Kırmızı menüyü seçen bir kişi çorba, pilav, salata, kuzu kavurması, tatlı almış olabilir.


3. Beyaz menüyü seçen bir kişi hangi yemekleri almış olamaz?
Cevap: Beyaz menüyü seçen bir kişi kuzu kavurması almış olamaz.


4. Hangi yemeklerde misafirlere birden fazla seçenek sunulmuştur?
Cevap: Çorba, pilav  ve tatlıda birden fazla seçenek sunulmuştur.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri uygun deyimlerle örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap:

1. Misafirimizi uğurlarken ….ayağına sağlık…… deriz.

2. Konuşmasını beğendiğimiz birine  …….ağzına(diline)sağlık.… deriz.

3. Eğer beğendiğimiz şey el emeği ile yapılmışsa ….eline sağlık…… .deriz.

4. Üzücü bir durum karşısında avunmak için ….sağlık olsun….. deriz.

5. Kötü bir durumdan söz ederken ya da şaşırdığımızda …üstüme iyilik sağlık… deriz.


6. Etkinlik

B) Yukarıdaki metinle ilgili aşağıda verilen bilgilerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” harfi koyunuz.
Cevap: 

(D) • Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. 

(Y) Akşam yemeğinden sabah kahvaltısına kadar ortalama 9 saatlik bir süre vardır. 

(Y) • Kahvaltı öğünü atlandığında karın ağrısı görülür.

(D) • Kahvaltı alışkanlığımız kültürümüze ve kişisel deneyimlerimize göre değişir. 

 (Y) • Kahvaltı öğününü atlayan kişilerin akademik başarıları düşük olur.


C) Okula gelmeden önce düzenli olarak kahvaltı ediyor musunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Okula gelmeden önce düzenli olarak kahvaltı ederim. Çünkü daha zinde, enerjik ve güçlü hissederim.


D) Sağlıklı bir kahvaltı için kendinize menü hazırlayınız. Menünüzü aşağıya yazınız.
Cevap: 

  • Bal
  • Haşlanmış yumurta
  • Zeytin
  • Peynir
  • Domates
  • Salatalık
  • Reçel

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik

A) Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümleleri okurken altı çizili kelimelerin hangi amaçla kullanıldıklarını açıklayınız.
Cevap: 

  • Müzik ve şiir her zaman iç içe olmuştur. (İki özneyi birbirine bağlamak için.)
  • Sanatçılar ile yazarlar topluma yön verirler. (Aynı görevdeki kelimeleri birbirine bağlamak için.)
  • Dil önemli bir araçtır ama çok dikkatli kullanılmalıdır. (Tavsiye, uyarı bildirmek için)
  • Çok çalışmalıyız çünkü ülkemizin geleceği çalışmamıza bağlıdır. (Neden bildirmek için)
  • Başarı çok uzak zannedilir oysa kitapların arasındadır. (Arasında zıtlık bulunan kelimeleri bağlamıştır)
  • Trafik kurallarını çiğneyenler var hâlbuki o kurallar bizi koruyor. (Zıtlık ifade eden iki yargıyı birbirine bağlamıştır.)

B) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle doldurunuz.
Cevap: 

1. Kitapların kendileri küçük olabilir …fakat… bize sundukları dünyalar sonsuzdur.

2. Sinan’ı uzun zamandır bekliyoruz  …halbuki….. hiç geç kalmazdı.

3. Bizler ülkemize …ve…. bayrağımıza kalpten bağlı insanlarız.

4. Düzenli spor yapmalıyız …çünkü…. düzenli spor yaparsak sağlıklı oluruz.


C) Aşağıdaki kelimelerden iki tanesini kullanarak “sağlık” konulu bilgi verici bir metin yazınız. Metninizde sağlıkla ilgili atasözü ve deyimler kullanınız.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları MEB Yayınları

8. Etkinlik

Aşağıda bir bisikletin kullanım kılavuzundan alınan bölümler verilmiştir. Kılavuzun ilgili bölümlerini dikkatle okuyarak etkinliğinizi tamamlayınız.

A) Aşağıdaki soruları bu kılavuza göre cevaplayınız.

Bisikletle hareket hâlinde değilken yapılmaması gereken davranışı yazınız.
Cevap: Bisikletle hareket halinde değilken vites değiştirilmemelidir.


Vites değiştirirken dikkat edilmesi gereken kurallardan birini yazınız.
Cevap: Vites değiştirirken ters yönde pedal çevrilmemelidir.


Ömer’in bisikletinde bir süre sonra zincir arızası meydana gelmiştir. Ömer, kullanım kılavuzundaki hangi uyarıya uymadığı için Ömer’in bisikleti arızalanmış olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Ömer, bisikletin vitesini, zincirini düzenli yağlamadığı için arızalanmış olabilir.


Bisikletinizi sürerken çevreyle iletişiminizi kesecek davranışlarda bulunmanın sakıncaları neler olabilir? Örneklerle anlatınız.
Cevap: Bisiklet sürerken çevreyle iletişimimizi kesmek kazalara sebep olabilir. Örneğin bisiklet sürerken kulaklık takmak trafik seslerini duymamızı zorlaştıracağı için korna seslerini duymayız ve kazaya sebep olabiliriz.


B) Aşağıdakilerden hangileri bu kılavuza göre yapılması gereken davranışlardandır? Başına çarpı işareti (X) koyarak işaretleyiniz.

(X) Yayaların güvenliğini tehlikeye atmadan sürüş yapmak
() Ön ve arka vitesleri aynı anda değiştirmek
() Bisikleti kullanacağımız araziye göre lastik seçmek
(X) Sürüş sırasında koruyucu kıyafetler kullanmak
(X) Vites değiştirirken düz yönde pedal çevirmek

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Geçmişte insanların beslenme alışkanlıkları nasıldı? Aile büyüklerinize danışarak bir araştırma yapınız.
Cevap: Geçmişte insanlar kendi ürettikleri doğal besinlerle beslenirlermiş Hazır yiyecekler çok az ve yaygın olmadığı için her şeyin doğalıyla beslenirlermiş. Süt, et, ve otlarla beslenirlermiş.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.