6.Sınıf Matematik Ders Kitabı 158-159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Açılar konusunun da bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 158-159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169 Cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
“Matematik” kelimesinde parmakların kesiştiği yerlerde oluşan açıklığı ifade etmek için matematikte hangi kavramın kullanıldığını düşününüz ve açıklayınız.
Cevap: Açı kavramı kullanılmaktadır.
Yukarıdaki açıyı sembolle gösteriniz.
Cevap: KLM
Yukarıdaki açıyı isimlendiriniz ve sembolle gösteriniz.
Cevap:
Yukarıdaki ABC’na eş olan farklı duruşlarda açılar çizilebilir mi?
Cevap: Evet çizilebilir.
Örneğin olarak yanda verilen VUT, ABC’na eş açı mıdır?
Cevap: Eş açıdır.
Aşağıda kareli kâğıtta verilen LMN ’na eş bir açı çiziniz.
Cevap:
Aşağıda kareli kâğıtta verilen CDE ’na eş bir açı çiziniz.
Cevap:
Açıölçer yardımıyla yandaki ABC’na eş bir açı çiziniz.
Cevap:
Açıölçer yardımıyla yandaki UVY ’na eş bir açı çiziniz.
Cevap:
1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru ifadeleri yazınız.
Cevap:
• Başlangıç noktaları aynı olan iki ışının oluşturduğu şekle ….açı… denir.
• ACB ’nın köşesi ….C…. noktasıdır.
2. [DE ve [DC birleşimi ile oluşturulan açıyı sembol ile gösteriniz.
Cevap: DEC açısı.
3. Aşağıdaki açıların köşe noktalarına karşılık gelen harfleri eşleştiriniz.
Cevap:
4. Aşağıdaki açıları sembollerle ifade ediniz.
Cevap:
5. Aşağıdakilerden hangisi verilen açının sembolle gösterimi olamaz?
Cevap: D) ACB
6. [AB ile aşağıdaki ışınlardan hangisi birleşirse BAC oluşur?
Cevap: A) [BC
7. Aşağıdakilerden hangisi yanda verilen açıya eş bir açı değildir?
Cevap: C
8. Aşağıdaki açılardan hangileri eş açılardır?
Cevap: B) II ve III
Yandaki şekilde bir evin yatak odasının, mutfağının ve çocuk odasının çizimi verilmiştir. Hangi odaların birbiri ile komşu odalar olduğunu düşününüz ve açıklayınız.
Cevap: Mutfak ve çocuk odası- çocuk odası ve yatak odası komşu odalardır.
Yukarıdaki şekle göre KML ve LMN için istenenleri yazınız.
Cevap:
Ortak ışın: [ML
Komşu açılar: KML, LMN
Birbirine komşu olan CDA ve ADB ’nı çiziniz.
Cevap:
45° ve 65°lik açıları komşu açı olacak şekilde çiziniz.
Cevap:
Yukarıdaki şekilde bulunan komşu açıları belirleyiniz ve sembollerle ifade ediniz.
Cevap: ABK ile KBL, KBL ile LBC
Yukarıdaki açının tümler açısını açıölçer kullanarak çiziniz.
Cevap:
Aşağıda tümler açısı verilen açıları bulunuz.
Cevap:
Şekildeki DEF ’na komşu tümler olan açıyı açıölçer yardımıyla çiziniz ve çizdiğiniz açıyı isimlendiriniz.
Cevap:
35°lik açıya komşu tümler olan açıyı açıölçer yardımı ile çiziniz ve çizdiğiniz açıyı isimlendiriniz.
Cevap:
Kesişen iki yolun çocuk parkı tarafında oluşan açısı 118°dir. Buna göre kütüphane tarafında oluşan açıyı bulunuz.
Cevap: 180 – 118 = 62°
Aşağıdaki açıların bütünler açılarını bulunuz.
Cevap:
LOM ’na komşu bütünler olan açının ölçüsünü bulunuz.
Cevap: 180 – 115 = 65°
Komşu bütünler iki açıdan biri diğerinin 5 katı olduğuna göre büyük açının kaç derece olduğunu bulunuz.
Cevap:
x + 5x = 180
6x = 180
x = 30°→ küçük açı
5 . 30 = 150°→ büyük açı.
Yukarıdaki şekle göre a kaç derecedir?
Cevap:
130 = a + 30
a = 100°
Yukarıdaki şekilde ters açıları belirtiniz.
Cevap: KOA ile LOB, KOB ile AOL
1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru ifadeleri yazınız.
Cevap:
• Ölçüleri toplamı 90° olan iki açıya …..tümler…… açılar denir.
• Hem bütünler hem komşu olan açılara …..komşu bütünler….. açılar denir.
• Köşeleri ve birer ışınları ortak olan açılara …komşu…. açılar denir.
2. 40°nin tümlerinin bütünlerini bulunuz ve açıölçerle çiziniz.
Cevap:
90 – 40 = 50→ tümler
180 – 50 = 130→ bütünler
3. Bütünleri 110° olan açının tümleri kaçtır?
Cevap:
180 – 110 = 70
90 – 70 = 20’dir.
4. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
(D) 126°lik açının bütünleri 54°dir.
(Y) Ters açıların ölçüleri birbirine eşit değildir.
(D) Köşeleri ve birer ışınları ortak olan açılara komşu açılar denir.
(D) Biri diğerinin 2 katı olan tümler iki açıdan küçük olanı 30°dir.
(Y) Dar açının bütünleri de dar açıdır
5. Ölçüsü 35° olan açının bütünleri ile tümleri arasındaki fark kaç derecedir?
Cevap: C) 90°
180 – 35 ) 145°
90 – 35 = 55°
145 – 55 = 90°
6. 120°lik açının bütünler açısının tümler açısı kaç derecedir?
Cevap: A) 30°
180 – 120 = 60°
90 – 60 = 30°
7. 36°lik açının bütünler açısı ile 72°lik açının tümler açısının farkı kaç derecedir?
Cevap: B) 126°
180 – 36 = 144°
90 – 72 = 18°
144 – 18 = 126°
8. Yukarıdaki şekilde a, b, c doğrularının kesiştiği nokta K noktasıdır. Buna göre “?” ile gösterilen açının ölçüsü kaç derecedir?
Cevap: D) 100°
45 + 35 = 80°
180 – 80 = 100°
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevaplar 158-159-160-161-162-163-164-165-166-167-168-169. Sayfa, Açılar 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Açılar matematik dersinde en sevdiğim konulardan biri. Çok sevsem de unutmamak için tekrar etmem gerekiyor. Tekrar sonrasında da buradaki soruları çözüyorum.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.