6.Sınıf Matematik Ders Kitabı 37-40-41-43. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Asal Sayılar Ve Doğal Sayıları Asal Çarpanlarına Ayırma konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 37-40-41-43 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Öğretmenin sınıfa yönelttiği soruya vereceğiniz cevabı söyleyiniz.
Cevap: 19, 23 37 sayıları sadece 1’e ve kendisine bölünebilir.
İki ve üç basamaklı ikişer sayı belirleyiniz. Bu sayıların asal çarpanlarını çarpan ağacından ve asal çarpanlar algoritmasından yararlanarak bulunuz. Belirlediğiniz sayıları, asal çarpanlarının çarpımı biçiminde yazınız.
Cevap:
1. Aşağıdaki sayılardan asal olanları belirleyiniz.
Cevap: 43, 59, 71, 91 asal sayılardır.
2. 6■ sayısının asal sayı olabilmesi için ■ yerine hangi rakamlar yazılmalıdır?
Cevap: 1 ve 7 rakamları yazılmalıdır.
3. ■1 sayısının asal sayı olabilmesi için ■ yerine hangi rakamlar yazılmalıdır?
Cevap: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9 rakamları yazılabilir.
4. Aşağıdaki sayıların asal çarpanlarını, çarpan ağacından yararlanarak bulunuz.
Cevap:
5. Aşağıdaki sayıların asal çarpanlarını, çarpanlar algoritmasından yararlanarak bulunuz.
Cevap:
6. Aşağıda asal çarpanları verilen sayıları bulunuz.
Cevap:
–
Halil Amca, tavuklarından bir günde 24; Murat Amca ise 30 yumurta elde etti. Halil Amca ile Murat Amca’nın bir günde elde ettikleri yumurtaları, hiç artmayacak şekilde aynı sayıda yumurta alan kutulara koyarak bakkala satmak istiyorlar. 4, 6 ve 8 yumurta alan kutulardan hangisini kullanırlarsa Halil ve Murat Amca’nın düşündüklerini gerçekleştirebileceğini söyleyiniz.
Cevap: 6 yumurta alan kutuları kullanırlarsa Halil ve Murat Amca’nın düşündüklerini gerçekleştirebilirler.
Öğretmen masasının üzerine iki grup fasulye koyunuz. Gruplardan birinde 48, diğerinde 72 fasulye olsun. Bu fasulyeleri, hiç fasulye artmayacak şekilde eşit gruplara ayırınız. Kaçarlı gruplar oluşturabildiğinizi belirleyiniz.
Cevap: 2’li, 3’lü, 4’lü, 6’lı, 8’li gruplar oluşturabiliriz.
1. Aşağıdaki sayıların ortak bölenlerini bulunuz.
Cevap:
a. 18 ve 9→ 3, 9
b. 90 ve 60→ 2, 3, 5, 6, 10, 15, 30
c. 32 ve 128→ 2,4,8,16,32
2. Aşağıdaki her bir sayının katlarının ilk 10 tanesini yazınız. Yazdığınız sayılardan ortak olanları belirleyiniz.
Cevap:
3. 16 m ve 40 m uzunluğundaki iki tahta çubuk hiç parça artmayacak şekilde eşit parçalara bölünmek isteniyor. Kaçar metrelik parçalara bölünebileceklerini bulunuz.
Cevap: 2, 4, 8 metrelik parçalara bölünebilirler.
4. Bir kavanozdaki bilyeler dörder ve beşerli gruplandığında her seferinde 3 bilye artmaktadır. Kavanozdaki bilyelerin sayısı 40 ile 50 arasında olduğuna göre, bu kavanozda kaç bilye vardır?
Cevap: 43 bilye vardır.
43 ÷ 4 = kalan 3,
43÷ 5= kalan 3 olur.
5. İki kaptan birinde 18 litre ayran, diğerinde 32 litre limonata vardır. Kaplardaki ayran ile limonata, aynı büyüklükte bidonlara hiç artmayacak ve birbirine karışmayacak biçimde doldurulacaktır. Bu iş için kaçar litrelik bidonların kullanılabileceğini bulunuz.
Cevap: 2 litrelik bidonlar kullanılabilir. Çünkü iki sayınında tek ortak bölenidir.
6. Bir limandan hareket eden iki gemiden biri 18 günde, diğeri 24 günde aynı limana geri dönmektedir. Bu limandan aynı günde hareket eden gemiler en az kaç gün sonra yine birlikte hareket ederler?
Cevap: 72 gün sonra yine birlikte hareket ederler.
18→ 36- 54 – 72
24→ 48- 72
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Asal sayılar ve doğal sayıları asal çarpanlarına ayırma da sorun yaşıyordum. Uzun bir konu tekrarının ardından burda bulunan sorular sayesinde konuları kafamda iyice oturttum.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.