6.Sınıf Matematik Ders Kitabı 56-58-59-62. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Tam Sayılar konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56-58-59-62 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Resimlerdeki spiker ile satıcının konuşmalarına günlük yaşamımızda sıkça rastlarız. Bu konuşmalarda “sıcaklık sıfırın üstünde 3 derece”, “sıfırın altında 4 derece”, “900 TL kâr” ve “500 TL zarar” ifadeleri geçmektedir.
“500 TL zarar”, “sıfırın altında 4 derece” vb. ifadelerini belirtmek için doğal sayılar ve kesirler dışında başka sayılara da ihtiyaç var mıdır? Bu konudaki düşüncenizi açıklayınız.
Cevap: “500 TL zarar”, “sıfırın altında 4 derece” gibi ifadeleri belirtmek için eksi (-) ifadesini de kullanmamız gerekir.
500 TL zarar → -500
4 derece → -4
• Kareli kâğıdınızda cetveliniz yardımıyla bir sayı doğrusu çiziniz. Bu sayı doğrusunda 0 noktası ile bu noktanın sağında ve solunda eşit aralıklarla noktalar işaretleyiniz.
• “5 TL borç”, “8 TL alacak”, “3 TL zarar”, “6 TL kâr”, “sıfırın altında 7 °C”, “sıfırın üstünde 2 °C” ifadelerine karşılık gelen tam sayıları defterinize yazınız.
• Yazdığınız tam sayıları, sayı doğrusunda eşleştikleri noktaların altlarına yazınız.
Cevap:
1. Aşağıdaki ifadelere karşılık gelen tam sayıları yazınız.
a. Satranç oyununda vezirin 3 kare ileri, 2 kare geri hareketleri
Cevap:
3 kare ileri→ +3
2 kare geri→ -2
b. 1250 TL gelir, 985 TL gider
Cevap:
1250 TL gelir→ +1250
985 TL gider→ -985
c. 600 TL borç, 275 TL alacak
Cevap:
600 TL borç→ -600
275 TL alacak→ +275
ç. Sıcaklık sıfırın üstünde 8 °C, sıcaklık sıfırın altında 12 °C
Cevap:
Sıcaklık sıfırın üstünde 8 °C→ +8°C
Sıcaklık sıfırın altında 12 °C→ -12°C
2. Aşağıda eş aralıklara ayrılmış sayı doğrusunda harflerle gösterilen noktalara karşılık gelen tam sayıları yazınız.
Cevap:
3. –6, –3, 0, +5, +4 tam sayılarını sayı doğrusunda gösteriniz.
Cevap:
4. –5 ile + 3 arasındaki tam sayıları yazınız.
Cevap: -4, -3, -2, -1, 0, +1, +2
Yukarıdaki tabloda 3 ilin bir kış gününde ölçülen ortalama sıcaklık değerleri gösterilmiştir. Bu illerin sıcaklık değerlerini en sıcaktan en soğuğa doğru nasıl sıralayabileceğinizi söyleyiniz.
Cevap: 8 >0> -12
• Sayı doğrusunda gösterebileceğiniz ikisi negatif olmak üzere 5 tam sayı belirleyiniz.
Cevap: -3, -6, +4, +5, +7
• Kareli kâğıda cetvel yardımıyla bir sayı doğrusu çiziniz. Bu sayı doğrusunda belirlediğiniz tam sayıları gösteriniz.
Cevap:
• Sayı doğrusundan yararlanarak bu sayıları büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Cevap: +7 > +5 > +4 > -3 > -6
1. Bir ilin haftanın 5 günündeki hava sıcaklıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir. Buna göre soruları cevaplayınız.
a. Bu ilde havanın en soğuk olduğu gün hangisidir?
Cevap: En soğuk olduğu gün pazartesidir.
b. Bu ilde havanın en sıcak olduğu gün hangisidir?
Cevap: En sıcak olduğu gün salıdır.
c. En düşük sıcaklıkları büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap: -2 > -3 > -4 > -5 > -7
ç. En yüksek sıcaklıkları küçükten büyüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap: -1 <0< 2 < 4 < 5
2. Aşağıdaki sayı çiftleri arasına “>”, “<” veya “=” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap:
a. –5 ..<.. 5
b. +18 ..=.. 18
c. 0 ..>.. –12
ç. –13 ..>.. –19
d. 8 ..>.. 4
e. –3 ..>.. –4
f. 0 ..>.. –1
e. –125 ..>.. –136
3. Aşağıdaki sayı doğrusunda harflere karşılık gelen tam sayıları yazınız. Bu tam sayıları büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
4. Aşağıdaki sıralamalarda ■, ● ve ▲ yerine yazılabilecek en büyük tam sayıları bulunuz.
Cevap:
a. –49 < ■ < –40→ -41
b. +7 > ■ > –3→ +6
c. –8 > ● > –12→ -9
ç. +1 > ▲ > –6→ 0
d. 0 > ■ > –7→ -1
e. –9 < ▲ < +1→ 0
f. –1 < ▲ < 6→ 5
g. –2 > ■ > –6→ -3
ğ. +7 > ▲ > –1→ +6
5. Aşağıdaki sıralamaları inceleyiniz. Bu sıralamaların doğru olması için her birinde hangi sayıların yerlerinin değiştirilmesi gerektiğini bulunuz.
Cevap:
a. –15 < 0 < –7 < +8→ -7 ile 0 yer değiştirmeli.
b. +11 > +8 > –3 > 0→ -3 ile 0 yer değiştirmeli.
c. –16 < –9 < –13 < 0→ -13 ile -9 yer değiştirmeli.
ç. +12 > +5 > +8 > +1→ +8 ile +5 yer değiştirmeli.
d. 0 > –2 > –1 > –5→ -1 ile -2 yer değiştirmeli.
e. –2 < 0 < 7 < 6→ 7 ile 6 yer değiştirmeli.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Tam sayıları ve onları sıralamayı bir yerde mutlaka karıştırıyordum. Burada bulunan bir soru sayesinde zorlanmadan anlamış oldum.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.