6. Sınıf İngilizce dersinde "simple present" (alışkanlıklar, genel doğrular), "present continuous" (şu anki eylemler), "simple past" (tamamlanmış geçmiş olaylar), "past continuous" (geçmişte devam eden eylemler) ve "going to" ile "will" (gelecek planları/tahminler) zamanları öğretilir. Zamanların kullanım alanları ve olumlu/olumsuz/soru cümle yapıları örneklerle pekiştirilir.
Yazma becerisi, basit paragraf yazma (hobiler, günlük rutin), mektup/eposta tasarlama, kısa hikayeler oluşturma ve açıklama metinleri yazma gibi etkinliklerle geliştirilir. Öğrenciler, kelime dağarcıklarını kullanarak cümle kurar, bağlaçlarla fikirlerini birleştirir ve temel yazım kurallarını (noktalama, büyük harf) uygular. Öğretmen geri bildirimlerle hataları düzeltir.
Kitaplarda "making suggestions" (Let’s go to the cinema), "giving directions" (Turn left at the corner), "asking for help" (Can you help me?), "expressing opinions" (I think it’s boring), "making requests" (Could you open the window?), "describing routines" (I always wake up at 7) gibi günlük iletişimde kullanılan pratik ifadeler öğretilir. Deyimler ve kültürel notlar da yer alır.
Öğrenciler, temel zamanları doğru kullanma, günlük konuşmalarda kendini ifade etme, kısa metinleri anlama, basit yazılı iletişim kurma (mektup, not), dinlediğini/okuduğunu özetleme, kelime ve gramer bilgilerini uygulama, kültürel farklılıklara saygı duyma ve İngilizceyi öğrenmeye yönelik motivasyon kazanma gibi kazanımları elde eder.
Konuşma pratiği, "pair work" ve "group discussions" ile yapılır. Öğrenciler, rol yapma (restoranda sipariş verme, yol sorma), bilgi boşluğu etkinlikleri (bilgi alışverişi), "picture description" (resim betimleme) ve "mini presentations" (hobilerini anlatma) gibi yöntemlerle aktif olarak kullanır. Hatalar yapıcı geri bildirimle düzeltilir, telaffuz ve akıcılık vurgulanır.