7.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 160-161-162-163-164-165-166. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğreitm yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerimizin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Mesele Kuyumcuyu Bulmakta Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 7. sınıf türkçe ders kitabı sayfa 160-161-162-163-164-165-166 cevapları konusunu paylaştık. Eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
İçindekiler
Sahip olunan bir bilgi, hayatı nasıl kolaylaştırır? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Sahip olunan her bilgiye küçük büyük gözetmeksizin bir gün ihtiyaç duyulur ve en olmadık anlarda kurtarıcımız olabilirler. Daha bilgili ve kültürlü oluruz, hayatımızda kolaylık sağlanır.
“Her insanın hayatında varlığını ve değerini bilen, hisseden, fark eden kuyumcular mutlaka vardır. Mesele kuyumcuyu bulmaktadır.” sözünü açıklayınız.
Cevap: Hayatımızda bize değer verecek ve düşünecek insanlar mutlaka vardır. Önemli olan o kişileri fark edebilmektir.
Metni dinlerken size yöneltilen sorular doğrultusunda metinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkındaki tahminlerinizi ilgili bölümlere yazınız.
Cevap:
1. soruya yönelik tahminim: Kuyumcu hayretle bu taşı nereden bulduğunu ve satıp satmadığını sorar. Çocuk sattığını ve ne kadar vereceğini sorunca esnaf ne kadar isterse vereceğini söyler.
2. soruya yönelik tahminim: Bir şeyin kıymetini ancak onu bilen, tanıyan anlar ve anca o kıymet verir.
Aşağıya dinlediğiniz metinde geçen cümleler verilmiştir. Bu cümlelerdeki koyu harflerle yazılmış kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ediniz.
Cevap:
a) Bakkal, parlak bir boncuğa benzettiği nesneyi eline alır; evirir çevirir.
Nesne: Bir ağırlığı ve özellikleri olan cansız varlıklar, obje.
Evirip çevirmek: İncelemek, gözden geçirmek.
b) İkinci olarak bir manifaturacıya gider.
Manifaturacı: Manifatura eşya satan tüccar.
c) Benim semerlere iyi süs olur. Bundan “kaş” dediğimiz süslerden bir on lira veririm.
Semer: Eşek, at vb. hayvanların sırtına yerleştirilir, ağaçtan ve yastıktan yapılır, üstüne binilir.
Kaş: Eyerin ön ve arkasındaki çıkıntılı bölüm.
ç) Kuyumcu, öğrencinin elindekini görünce yerinden fırlar.
Yerinden fırlamak: Hızla oturduğu yerden kalkmak.
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metnin kahramanları kimlerdir?
Cevap: Metnin kahramanları: bilge Hoca, öğrenci, kuyumcu, bakkal, manifaturacı, semerci.
2. Öğrencinin “Çok şaşkınım efendim, ne diyeceğimi bilmiyorum, kafam karmakarışık.” demesinin nedeni/nedenleri nelerdir?
Cevap: Elindeki parlak taşı götürdüğü tüccarların her birinin farklı fiyat biçmesidir.
3. Kendinizi yazarın yerine koyarak metnin hangi bölümünü değiştirmek istediğinizi nedenleriyle anlatınız.
Cevap: Ben yazarın yerinde olsaydım gidişat aynı olurdu değiştirmezdim ama taşı gezdiren çocuğun, kuyumcuya neden bu kadar ısrar ettiğini ve neden bu taşın her şeyini verecek kadar değerli olduğunu sordurturdum.
4. Bilge Hoca’nın yerinde olsaydınız öğrencinizin seviyesini öğrenmek için nasıl bir yol izlerdiniz. Anlatınız.
Cevap: Bilge Hoca’nın yerinde olsaydım o değerli taşı satma şansı tanırdım ve nasıl değerlendireceğini izlerdim.
5. Dinlediğiniz metnin kahramanlarından hangisinin yerinde olmak isterdiniz? Neden?
Cevap: Bilge Hoca’nın yerinde olmak isterdim çünkü bilgili olmak ve yol gösterici olmak hoşuma gitmektedir.
6. “Bir şeyin kıymetini ancak onun değerini bilen anlar ve onun değerini bilenin yanında kıymetlidir.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.
Cevap: Bir şeyin kıymetini ancak onu bilen, tanıyan anlar ve anca o kıymet verir.
Dinlediğiniz hikâyeyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Hikâyenin konusu nedir?
Cevap: Hikâyenin konusu Bilge Hoca’nın öğrencisine değerli bir taş vererek değerini öğrenmesini istemesidir.
Hikâyedeki olay nerede geçmektedir?
Cevap: Hikâyedeki olay Bilge Hoca ve öğrencinin yaşadığı yerde geçer.
Hikâyedeki şahıslar kimlerdir?
Cevap: Hikâyedeki şahıslar Bilge Hoca ve öğrenci.
Hikâyedeki olay ne zaman geçmektedir?
Cevap: Hikâyedeki olay bilinmeyen bir zamanda geçmektedir.
Hikâyenin ana fikri nedir?
Cevap: Hikâyenin ana fikri; bir şeyin kıymetini ancak onu bilen, tanıyan anlar ve anca o kıymet verir. Bizlerde bizi tanıyan ve kıymet vereni bulmalıyız.
Dinlediğiniz metni kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetleyiniz.
Cevap: Bir Bilge Hoca öğrencisini ölçmek için eline parlak bir taş verir ve gidip bunu çarşıdaki esnaflara göstererek değerini öğrenmesini ve satmadan geri getirmesini ister. Çocuk ilk bakkala girerek bakkalcıya gösterir. Bakkalcı anca 1 lir veririm der. Sonra bir manifaturacı dükkanına girerek değerini sorar oda 5 lira verebileceğini söyler. Oradan da çıkarak semerciye götürür, semerci 10 lira verebileceğini söyleyince en son kuyumcuya götürür. Kuyumcu taşı görünce hayrete düşer onu satması için her şeyini vereceğini söyler. Şaşkınlıktan ne yapacağını bilemeyen çocuk taşın emanet olduğunu sadece fiyatını öğrenmek istediğini söyleyerek Bilge Hoca’nın yanın gider ve olanları anltır. Bilge Hoca’nın da ona “Bir şeyin kıymetini ancak onun değerini bileni anlar ve onun değeri bilenin yanında kıymetlidir.” cevabını verir.
a) Verilen görsele “bilgi” ve “bilginin gücü” ile ilgili bulduğunuz sözlerden seçtiklerinizle bir duvar gazetesi oluşturunuz.
Cevap:
b) Oluşturduğunuz duvar gazetesindeki “bilgi” ve “bilginin gücü” ile ilgili seçtiğiniz sözden hareketle duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Her insan yaşamı boyunca mutlaka bilgiler öğrenmelidir. Çünkü bilgi gıda gibidir, gıda mideyi beslerken bilgi ruhu ve aklı beslemektedir. Bil ve bilginin günü ile ilgili sözleri okudukça da ne kadar şey bilirsem bilim az kaldığını hissettim.
Dinlediğiniz metne farklı başlıklar belirleyerek aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
Benim başlığım: Bilge Hoca ve Öğrencisi
Sebebi: Çünkü kahramanlarda Bilge Hoca ve öğrencisi yer almaktadır.
Benim başlığım: Şaşkın Öğrenci
Sebebi: Hikayedeki öğrencinin verilen farklı fiyatlar karşısındaki şaşkınlığı.
Aşağıdaki cümlelerde kullanılan çekimli fiillerin hangi kiple çekimlendiğini ve hangi kipin anlamını verecek biçimde kullanıldığını örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki kelimelerden hareketle bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık belirleyiniz.
Cevap:
Kuyumcu Yusuf Amcam
Yaz tatilinde bir kuyumcuda çalışan Osman’ın patronu Yusuf amca, Osman’ı çok sever kıymet verirmiş. 6. sınıf öğrencisi olan Osman yaz tatillerinden çalışıp biriktirdiği harçlıklarla okul ihtiyaçlarını karşılarmış. Yine bir gün Osman sabah erkenden işe gelmiş temizliğini yapmış Yusuf amcasını bekliyormuş. Saatler sonra gelen Yusuf amca Osman’a iki gün dükkana onun bakacağını kendisinin işleri olduğunu söylemiş ve geri gitmiş. Osman şaşkınlıkla Yusuf amcanın çıktığı kapıya bakakalmış. Koskoca kuyumcu dükkanını bana mı bıraktı yani? diye düşünmüş. Gün boyu gelen müşterilerle ilgilenmiş, çok titiz davranmış. İki günün sonunda gelen Yusuf amca çok keyifli ve mutluymuş. Osman bu duruma bir anlam veremese de çalıştığı yerin patronunun ona güveniyor olması gururunu okşamış.
7.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 160-161-162-163-164-165-166. Sayfa, Mesele Kuyumcuyu Bulmakta Metni Cevapları içerisinde eksik veyahut hatalı bir durumla karşılaşmanız durumunda bunu bizlere yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları Çok sevdim… Çok teşekkür ederim.??
Benim ödevlerim her internetten yapıyorum çok hoşlanıyorum
Slm knk lar bunlar işime yaradı ??❤??
Teşekkürler
Çok güzel bı site ödevim de bana çok yardımcı oldu
En iyisi bence
Çok güzel
Çok güzel emeklerinize sağlık
yapanlara teşekkürler çok işime yaradı
Çok işime yaradı teşekkür ederim❤❤ Çok güzel
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.