HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Karagöz ile Hacivat hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Araştırmalarınızı sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap: Aşağıdaki bağlantıdaki konuda en altta Sonraki Derse Hazırlık çalışmasında bu sorunun cevabı bulunmaktadır.
a. Aşağıda, metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Bu sözcükleri belirleyip anlamlarının başına yazınız.
b. Aşağıda eş anlamlıları verilen sözcükleri metinden bularak bulmacaya yerleştiriniz.
a. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Karısı, Karagöz’ün neden dışarı çıkmasını istemiş?
Cevap: Karagöz’ün karısının komşuları geleceği için dışarı çıkmasını istemiş.
2. Karagöz doktor yerine kime gitmiş?
Cevap: Karagöz doktor yerine Hacivat’a gitmiştir.
3. Karagöz yolda kimlerle karşılaşmış?
Cevap: Karagöz yolda Tuzsuz Deli Bekir, Temel Reis ve Azeri ile karşılaşmış.
4. Karagöz’ün karşılaştığı kişiler niçin üzgünmüş?
Cevap: Hacivat karşılaştığı kişiye öleceğini söylediği için üzgünmüş.
5. Hacivat, kendisine danışan hasta kişilere ne söylemiş?
Cevap: Hacivat kendisine danışan hasta kişilere verem olduğunu ve öleceğini söylemiş.
6. Karagöz, Hacivat’a nasıl bir ders vermiş?
Cevap: Karagöz, Hacivat’a son dileği olarak onu dövmek istediğini söyleyerek onu dövmeye başlamış ve sahte doktorculuk yapmasını bırakmasını söylemiştir.
b. Siz Karagöz’ün yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Açıklayınız.
Cevap: Ben Karagöz’ün yerinde olsaydım Hacivat’a yaptığının yanlış olduğunu anlatarak uyarırdım.
a. Okuduğunuz metin sahnede canlandırılabilir mi? Arkadaşlarınızla metnin türü hakkında tartışınız.
Cevap: Okuduğum bu metin sahnede canlandırılabilir. Çünkü şahıs kadrosu azdır ve diyaloktan oluşmaktadır.
b. Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız
1. Metinde geçen olay nedir?
Cevap: Metinde hastalanan karakterler Hacivat’ın yanına gidip hastalığını anlatınca yalan bilgi söyleyip verem olduğunu ve öleceğini söyler. Bunun sonucunda Karagöz ona bir ders vermiştir.
2. Metnin şahıs kadrosunda kimler vardır?
Cevap: Karagöz, Hacivat, Karagöz’ün Karısı, Tuzsuz Deli Bekir, Temel Reis ve Azeri vardır.
3. Metnin konusu nedir?
Cevap: Metnin konusu sahte doktor olan bir kişiye verilen dersi anlatır.
4. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Bir konu hakkında kesin bir bilgiye sahip değilsek o konu hakkında başkalarına yardım etmemeli ve yanlış yönlendirmemeliyiz.
Aşağıdaki cümlelerin taşıdığı anlam ilişkilerini örnekteki gibi karşılarına yazınız.
• Karagöz muayene olmak için Hacivat’a gitmiş. Amaç – Sonuç …..Amaç-Sonuç…..
• Hacivat bulduğu kitaba bakarsa Karagöz’e derman olur. …..şart-sonuç…..
• Temel, hastalandığı için çok üzgünmüş. …..neden-sonuç…..
• Karısı, komşuları geleceğinden Karagöz’ü evden göndermiş. …..neden-sonuç…..
• Sana hesap sormaya geldim. …..amaç-sonuç…..
• Bana yardım edersen işlerimi çabucak bitiririm. …..koşul-sonu…..
• Hacivat, Karagöz’den kurtulmak için evden kaçmış …..amaç-sonuç…..
Sayıların yazımıyla ilgili aşağıdaki kuralları örnek cümleler ile eşleştiriniz. Noktalı kutucuğa eşleştiremediğiniz kurala uygun bir örnek cümle yazınız.
Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Sayıların yazımıyla ilgili yanlışlık yapılan cümleleri işaretleyip doğrularını altlarına yazınız.
[X] Apartman toplantısına yalnızca onsekiz kişi katılmış.
Doğrusu: Apartman toplantısına yalnızca on sekiz kişi katılmış.
[ ] Tiyatro oyunumuz yarın 13.50’de başlayacak.
[X] 7.’nci sınıf Türkçe konuları çok kolay.
Doğrusui: 7. Sınıf Türkçe konuları çok kolay.
[X] Kavanozları kolilere 3’er 3’er yerleştirelim.
Doğrusu: Kavanozları kolilere üçer üçer yerleştirelim.
[ ] Sizi yediye çeyrek kala parkta bekleyecek.
[ ] Çocuklar boş arsada birdirbir oynuyorlar.
Aşağıdaki cümlelerde geçen zarfların altını çizerek bunların cümleye kattığı anlamı karşılarına yazınız.
Aşağıdaki unsurları kullanarak bir hikâye yazınız. Hikâyenizde öyküleyici ve betimleyici anlatım tekniklerinden yararlanınız.
2. Geleneksel el sanatlarımızdan olan “dokumacılık, bakırcılık, çinicilik, ahşap işçiliği” ile ilgili araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız. Sunumunuzda görsel, işitsel materyaller kullanınız.
Cevap:
Dokumacılık: İplerin birbirinin altından ve üstünden geçirilmesiyle yapılan dokumalar’dır. Dokumanın türleri vardır. Mekikli dokumalar, Kirkitli dokumalar gibi dokumalar yapılmaktadır.
Bakırcılık: Bakırdan eşyaların yapıldığı sanattır. Eşyalara kabartma yöntemiyle motifler eklenir.
Çinicilik: Topraktan yapılan ve fırında pişirilen, süslenmiş seramik parçalarına çini denir. Seramiklerin 2 türü vardır, kaba ve ince seramik olarak ayrılır.
Ahşap işçiliği: Ahşaptan eşyalar üretme becerisine ahşap işçiliği denir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Türkçe dersinin en zevkli konusu Karagöz ile Hacivat olsa gerek. Bizim sınıfça sıkılmadan eğlenerek dinlediğimiz tek konu :)))
Çok güzeldi çok teşekkür ederim bana çok yardımcı oldu Zeynep beyazkendir
Çok güzel elinize sağlık
Çok güzel gerçekten 10 numara 5⭐⭐⭐⭐⭐?☺️?
Çok güzel olmuş
çok güzel
Çok güzel on numara beş yıldız?????
Çok teşekkürler sizin sayenizde Türkçe hocasından kurtuldum Allah razı olsun
böyle videolar devam etsin,
Gerçekten çok güzel super
Harika ötesi birseyyy??
Tebrikler güzel bir şey
10 numara 5yıldızz
10 numara beş yıldız
Çok güzel olmuş ellerinize sağlık emeğinize sağlık on numara beş yıldız ???????
sizin sayenizde hocadan iyi not alıcam
10 numara 5 yıldız abi bu bir mükemmel??
çok güzel olmuş teşekkürler
Gerçekten çok güzel olmuş teşekkürler ❤❤
Tek kelimeyle MÜKEMMEL
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.