Cevap Yaz
20 Temmuz 2022, 11:49 - Zülal Güneş Yazdı

10. Sınıf Tarih Ders Kitabı 193-194-195-196. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf Tarih Ders Kitabı 193-194-195-196. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 10. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 10. sınıf tarih ders kitabı sayfa 193-194-195-196 cevapları konusunu paylaştık. Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi ve Lonca Teşkilatı konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

10. Sınıf Tarih Ders Kitabı 193-194-195-196. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf MEB Yayınları Tarih Ders Kitabı 193-194-195-196. Sayfa Cevapları Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi ve Lonca Teşkilatı

10. Sınıf Tarih Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları MEB Yayınları

Osmanlı Devleti, toprak sistemini oluştururken hangi özellikleri esas almış olabilir?
Cevap: Merkezi otoritenin güçlü kılınması, taşra ve sınırların asayişin sağlanması, vergilerin güvenli bir şekilde toplanabilmesi ve tarımın sürekliliğinin sağlanabilmesi için bu sisteme başvurulmuştur. 


10. Sınıf Tarih Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları MEB Yayınları

Klasik Dönem Osmanlı toprak sistemi ile Avrupa’da görülen feodalite sistemini karşılaştırarak arkadaşlarınıza bir sunu hazırlayınız
Cevap: Tımar sisteminde toprak üzerindeki hak merkezi bir padişaha aittir. Topraktaki işleyişten sorumlu kişi bir grup askerdir ancak toprak onun malı değildir. Bu konuda padişaha hesap verirler. Feodal sistemde kralın topraklar üzerinde söz hakkı yoktur. Toprağı yöneten derebeylik insanları yönetme, toprağı işleme, vergi alma ve diğer tüm sorumluluk ona aittir. Bu konuda hesap vermez. 

10. Sınıf Tarih Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları MEB Yayınları

Osmanlı Devleti’nde, Lonca Teşkilatının mesleki eğitime etkileri nelerdir?
Cevap: 

⇒ Belirli bir meslek alanında çırak kazandırıp kalfa ve usta eğitimlerini vermek
⇒ Bu mesleği yapan kişilerin denetimini sağlamak
⇒ Mesleğinin getirdiklerini yapmayan kişilere ceza vermek
⇒ Ahlaki eğitim vermek 


10. Sınıf Tarih Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları MEB Yayınları

Esnaflara verilen cezaların uzlaştırıcı ve eğitici olmasının amacı neler olabilir?
Cevap: Diğer esnaflara ibret olası ve doğru yoldan ayrılmamaları için dikkat çekici ve caydırıcı cezalardır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.